7 poszt ötlet, amit imádni fognak a követőid

Gyakran látom, hogy kihívást okoz megtalálni, hogy mégis miről posztoljunk a közösségi médiában. Nyilván mindenki szeretne ott lenni a potenciális vevők fejében, ami csak akkor lehetséges, ha folyamatosan kiáramoltatunk. A legjobb, ha naponta, két naponta teszünk ki posztot. Tudom, hogy vannak, akik ezt túl soknak érzik vagy azért mert nagy munka vagy azért mert nem akarnak “tolakodóak lenni” és a csapból is folyni, de azoknak, akik egyszerre több száz embert, oldalt követnek, nem fog nyomulósnak tűnni a te napi egy posztod, ezt megígérhetem neked.

Na. Most, hogy eloszlattuk a kételyeket és persze a kifogáscunamikat, hogy miért ne posztoljunk, most már csak az alkotói válságot kell kezelnünk és ihletre, kreativitásra lelni a nagy kérdésben: “Miről posztoljak?”

Ehhez hoztam most neked 7 db ötletet, szóval ha ezeket megcsinálod, a jövőhét folyamán egy percig sem kell azon rágódnod, hogy mégis miről írj a követőidnek.

Lássuk!

Hétfő: Idézet posztolása

Ossz meg egy idézetet, ami inspirál téged és kapcsold össze az iparágaddal! Az idézetek könnyen fogyasztható tartalmak, ha szép designt körítesz mellé, akkor remek népszerűségre tehet szert a követőid körében. Javaslom viszont, hogy ne csak önmagában az idézetet tedd ki, hanem fűzd köré a gondolataidat is, oszd meg a véleményed róla, kapcsold össze a businesseddel, így a követőid még jobban megismerhetnek téged.

Kedd: Érdekesség, célközönség tanítása

Edukáld a követőidet, ossz meg velük értékes tartalmat a szolgáltatásodról, iparágadról. Ami neked alapvető, az másnak nem feltétlenül. Coach vagy? Magyarázd el, hogy mitől más egy coach, mint egy pszichológus. Mitől más a Business és a Life coaching. Kinek ajánlod és kinek nem ajánlod? Milyen módszertnanokkal dolgozol? Milyen hosszú idő egy coaching folyamat? Mikor ér véget a coaching? Annyi mindenről tudsz írni. Hozz fel nyugodtan tévhiteket, nézeteket, stb. Mutasd meg, hogy kompetens vagy a piacon!

woman, working, bed

Szerda: Ossz meg egy ügyfél-sztorit

Az egyik legjobb bizalomépítő az, ha másoknak megmutatod a referenciáidat. Azt, hogy milyen volt veled együtt dolgozni. Hogy milyen pozitív értékeléseket kaptál. Ezeket fontos, hogy folyamatosan gyűjtsd, mer ezzel leszel igazán hiteles mások szemében. Amikor referenciákat mutatsz, még nagyobb bizalomépítő, ha a valós személyt is látják mögötte, akár kép, akár videó formájában, így biztosak lehetnek benne a követők, hogy nem egy kitalált személy dicsőíti a szolgáltatásod. Egy-egy mondat helyett elmesélhetsz egy sztorit is, egy együttműködésről az ügyfeleddel, hogy milyen eredményt ért el te általad.

Csütörtök: Hitelességed építése

Igaz, az előző két poszt is már a bizalomépítésre ment rá, de ebből sosem elég 🙂 Remek eszköz még, ha mesélsz magadról és a saját szakmaiságodról. Pl., hogy miért csinálod azt, amit csinálsz? Hogy jutottál el idáig? Mi az, amit a legjobban szeretsz a szakmádban? Ezen kérdések megválaszolása mindig remek alkalom arra, hogy közelebb hozd a célközönséged magadhoz és az embert is meglássák a vállalkozó mögött.

Péntek: Lazább poszt

A péntek egy lazább nap szokott lenni, amit sokan már félig hétvégeként töltenek. Ilyenkor nyugodtan jöhet egy viccesebb, mókásabb poszt, megoszthatsz egy poénos képet ami kapcsolódik a tevékenységedhez, vagy mesélhetsz egy vicces sztorit, stb. Azt viszont mindig tartsd előtérbe, hogy tudják a posztot hozzád társítani, sose térj el a fő témától, mert az értelmezhetetlenné válik.

apple, coffee, computer

Szombat: Kérdezés

Érdemes a posztjaidat úgy megírni, hogy az kommentre, aktivitásra sarkallja az embereket, viszont nem árt néha kifejezetten erről szóló posztot írni. Kérdezd meg őket valamiről, ami nem túl hosszú és szívesen válaszolnának rá. Pl., ha pénzügyi tanácsadó vagy: 

  • Örököltél 10.000.000 Ft-ot, amit most azonnal el kell költened. Mire fordítod? 
  • Vagy: Mi az, amire soha nem lennél hajlandó költeni? 
  • Vagy: Mennyi volt az első kereseted és mire költötted?

Vasárnap: Vélemény

Oszd meg a saját véleményed! Akár az előző napi kérdésről, akár egy aktuális dologról ami éppen téma (pl. jelen esetben bármilyen koronavírussal, home office-szal kapcsolatos meglátás), vagy csak úgy az iparágadat érintő hatásokról, újdonságokról, trendektől. 

Megjegyzés: Amikor tartalmat készítesz, fontos, hogy mindig figyelj az értékadásra. Jól jönnek a humoros és kirívó posztok, viszont fontos szem előtt tartnod, hogy sosem mehet a szakmaiságod rovására egy bejegyzésed sem. 

Bízom benne, hogy megoldottam a jövőheti kontent kalendár kérdést és tudtam adni egy kis inspirációt számodra. Ha érdekelnek még hasonló tartalmak, akkor kövess instagramon!

Business Blogger

1 thought on “7 poszt ötlet, amit imádni fognak a követőid”

  1. Drága Noémi! Imádom a podcastot és a cikkeidet, rengeteget segítettek már most, és remélem hamarosan “találkozunk” a Mentor Programban 🙂
    Ezt a listát már össze is írtam magamnak, és megy a kis parafatáblámra a céljaim, motivációim, napi/heti terveim mellé, ami a munkaasztalom felett kapott helyet 🙂

Szólj hozzá Te is!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük