Egyik kedvenc témám az énmárka, imádom. Egy tökéletes példa az énmárka építésre a szintén fitnesz iparágban dolgozó Balogh Tamás, a LifeTilt tulajdonosa. Egyszerű blogolásból nőtte ki magát egy többszáz milliós cég vezetőjévé, amiben az énmárkája nem kis szerepet játszott. Az énmárkáról még bővebben is fogok írni a későbbiekben, mert egy nagyon lényeges téma, ami kevés figyelmet kap. Most csak “röviden”. Amiért Balogh Tomi énmárkája olyan ütős volt, az nem más, mint a szókimondó stílusa. Nem úgy blogolt, mint a legtöbb életmód blogger, hogy általánosan, snassz módon, hanem rengeteg érzelmet, dühöt, indulatot és szenvedélyt vitt a szavaiba. Egy olyan stílust láttak így az emberek, ami egyrészt Tomi sajátja, másrészt különleges, nem szokványos és érdekes, izgalmas.
De most akkor ez mit jelent pontosan? Mi a fene az az énmárka?
Egyrészt az énmárka mindig saját magunkból indul ki. Jeff Bezos, az Amazon alapítója (érdekes véletlen, hogy már másodjára említem őt egy blogcikken belül) definiálta úgy, hogy: “az énmárka az, amit mások mondanak rólad, amikor kilépsz a szobából”. Van tehát mindenkinek. Neked is. Most is. Így, ebben az állapotodban, ahogy vagy. Sőt, a nagymamádnak is van.
Az énmárka te magad vagy és az, amit mások látnak belőled. Az egyik legfontosabb része, hogy ÖNAZONOS legyen, azt lássák mások is, aki valójában vagy, ugyanakkor nyilván érdemes az előnyös tulajdonságaidat mutatni, viszont sosem mutatsz többet annál, mint ami vagy.
Na de nézzük meg, hogy Andi, Zita és Balázs, hogyan tudná az énmárkáját megmutatni a célcsoportjának.