Az insta storyt akkor érdemes használnod, ha közvetlenebb hangnemben szeretnél szólni a követőidhez. Javaslom, hogy használd aktívan, napi szinten, mert akkor mindig ott leszel a fejükben és hozzászoknak ahhoz, hogy minden egyes nap nézzenek tőled valamit. Azt pedig remélem nem kell részletesen kifejtenem, hogy miért is olyan fontos, hogy mindig előtérben legyél a követőid számára.
Ha a storyba videót teszel, akkor arra mindenképpen gondolj, hogy sokan ezeket hang nélkül nézik, így ezeknek a követőidnek érdeems megkönnyíteni a helyzetét olyan módon, hogy a kulcsgondolatokat kiírod az adott videóra. Ha iphone-t használsz, akkor az Infinite Stories applikáció remek segítséget nyújt abban, hogy ne csak egyperces videót tudj felölteni a storyba, hanem darabokra tudod szedni így nem kell vészesen figyelned az időre.
Javaslom, hogy storykba mindig tegyél aktivitást kiváltó matricát. Így jól fel tudod mérni a célcsoportod igényeit, ahogyan azt már említettem és ők sem csak befásultan görgetik a hírfolyamot. A storyk remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy közvetlenebbek lehessenek a követőid veled és te is velük. A kérdés matrica kifejezetten jó erre, amikor lehetőségük van kérdezni tőled, vagy pont fordítva: te kérdezel tőlük valamit – mondjuk véleményt kérsz, stb. Az összes többi matrica is a közvetlenséget segíti. Én gifeket is szoktam használni, ezzel még feltűnőbb lesz a tartalom.
Illetve én minden alkalommal ha új posztot teszek ki, akkor azt megosztom storyba is – persze úgy, hogy a lényeget kitakarjam vele – és írok róla néhány sort, hogy miért érdemes elolvasni. Mivel rengetegen először inkább a storykat pörgetik végig, ezért mindenképpen javaslom, hogy te is tedd ki storyba, hogyha új posztot készítettél, mert így kevesebb lesz azok száma, akiknek elkerülte a figyelmét a posztod.
Érdemes a jobb storyjaidból highlightot készíteni, hogy a profilodra kattintva elérhetővé váljanak 24 óra után is. Itt azt javaslom, hogy különböző témákra hozz létre kiemeléseket, pl.: bemutatkozás, referenciák, személyesebb tartalom, szakmai tartalom, stb. Így aki újonnan látogat el hozzád, az rögtön találkozni fog a legfontosabb információkkal rólad, rögtön egy jó benyomást fogsz tudni kelteni.
Köszönöm! Megint egy nagyon hasznos bejegyzést olvashattam, voltak benne újdonságok. Valamiért nálam beállt az instagram 200-300 követőnél, de most kaptam új inspirációt 😀
+Felmerült egy kérdés bennem… Minden nap kellene posztolni instagramra??
Szia Brigi! Köszönöm szépen a kedves szavaidat 🙂
Én most azért posztoltam minden nap, mert benne voltam a business kihívásban, de fogok majd erről is írni, hogy hogyan éltem meg, milyen tanulságokat vontam le belőle. Annyit elárulok belőle, hogy ha vége a kihívásnak, én sem fogok minden nap posztolni. Fontos, hogy ott legyél mindig a célcsoportod fejében, de ez ugyanakkor ne menjen a minőség rovására. Heti minimum 2-3 poszt azért legyen meg én azt javaslom, de ha nincs rá napi szinten kapacitásod, akkor azzal sincs semmi probléma. (+Akkor ott vannak még a storyk, ahol kevésbé igényes tartalmak is elférnek – felveszed a kamerát és 1 percben elmondasz néhány gondolatot, vagy kiteszel egy szavazást, stb.)
Remélem segítettem! 🙂