Áprilisban kezdtem el blogot írni és bár nagyon lelkesen álltam neki, hamar szembesülnöm kellett azzal, hogy az olvasók nem teremnek minden bokorban. Nagy elánnal nekiálltam az első bejegyzésemnek, igyekeztem inspiráló lenni és értékadó. Úgy kezdtem neki, hogy a célcsoportom visszajelzéseiből merítkeztem, így abban is biztos voltam, hogy érdekfeszítőek a cikkeim, ráadásul azt gondolom, hogy egy picit még az írás is megyeget.
Kitártam hát ország-világ elé a cikkeimet, várva azt, hogy megostromoznak az olvasók és üdvrivalgás fogadja majd a bejegyzéseimet. Hát, nem pont így lett.
Bár a google analitycset csak májusban kezdtem használni, valahogy így alakultak a látogató számaim:
május: 433
június: 467
július: 319 (itt valamiért volt egy kis visszaesés, talán az “uborkaszezon”)
augusztus (26.-ig, amikor ezt a cikket megírtam): 4038
Amint látható, a kezdeti bukdácsolás után elkezdett növekedni az olvasóim száma. Persze így se beszélhetünk valami óriási tömegről, de azt gondolom, hogy a 0-ról elkezdve kevesebb, mint félév alatt azért ez nem egy rossz eredmény. Sőt, ha úgy nézzük, a júliusi látogatókhoz képest augusztusra meg 12-szereződött az egyedi látogatók száma, akkor azért ez ennyi idő alatt nem egy rossz teljesítmény.
De, hogy értem ezt el és, hogyan érheted te is el?
Most összegyűjtöttem neked, hogy én mit tettem annak érdekében, hogy ilyen számaim legyenek. Készen állsz?
Felvállalás
Kezdetben csak instagramon kommunikáltam. Isten ments, hogy bármi mást is használjak, hiszen a végén még rájönnek a volt egyetemi csoporttársaim, akikkel már 4 éve nem találkoztam, hogy már nem a HR-ben nyomulok. Meg aztán ott vannak a volt főnökök és kollégák, akikről 2-5 éve semmit nem hallottam, azért mégse lenne jó, ha az ő fülükbe is eljutna, hogy profilt váltottam. Meg ott van az az 1155 db facebook ismerősöm, most el kellene kezdenem nekik magyarázkodni erről az új irányról?
Ilyen és ehhez hasonló totál nem ésszerű gátak tartottak vissza attól, hogy felvállaljam a munkásságom, így a növekedésem egyik legnagyobb visszatartó ereje az volt, hogy nem akartam adni az arcom az egész bloghoz.
Amikor viszont elég sok visszajelzést kaptam random emberektől, hogy jó az amit csinálok és tök menő az egész, akkor úgy döntöttem, hogy ideje világgá kürtölni, hogy a Business Blogger valójában nem más, mint Nagy Noémi.
Ekkor jött az egyik áttörés. Amikor elkezdtem személyesebb tartalmakat is gyártani, amikor képeket osztottam meg magamról, amikor insta storykat készítettem. Sokkal jobban szerethetővé vált az egész brand, amikor már látták, hogy ki van mögötte.
Így az első tippem azt, hogy mutasd meg magad, ha még nem tetted. Nyugodtan jöhetnek a személyesebb tartalmak, ízelítő az életedből, véleményedből, gondolkodásodból. Az emberek sokkal jobban tudnak emberekkel azonosulni, mint cégekkel. Ha nincs meg a személyesség, akkor sosem leszel annyira népszerű, mintha ez adott lenne.
Tudom, hogy könnyebb úgy elkezdeni valamit, hogy “rejtőzködsz”. Nem szívesen mutatod meg magad, főleg akkor ha még alkalmazott vagy. De biztos lehetsz benne, hogy ez a növekedésed egyik fő összetevője lehet.
Multichannel
A másik, ami remekül tudja növelni az elérést, ha egyszerre több csatornán kommunikálsz.
Amikor elkezdtem blogot írni, akkor viszonylag egyszerű volt a dolgom, mert csak instagramon kommunikáltam. Viszont ahogyan elkezdtem növekedni, szükségét éreztem annak, hogymég több emberhez eljusson az, amit csinálok mert hiszem, hogy értéket ad és más számára is hasznosak a cikkeim. Így aztán a jelen helyzetben a következő csatornákon kommunikálok:
1- Saját honlap – ahova kiteszem a blogcikkemet
2. Hírlevél – ahol népszerűsítem a blogcikkeimet
3- Instagram – ez több részből áll:
- story: mielőtt kiteszem a cikket, kirakok előtte 24 órával egy visszaszámláló matricát sztoriba és jelzem az embereknek, hogy jön az új cikk hamarosan. Ekkor már kiírom a cikk címét.
- poszt: a blogposzt első pár sorát megosztom, csinálok hozzá egy jó kis grafikát és felkeltem az érdeklődést
- story: újból megosztom storyban a blogot, ezúttal azt, hogy kijött a cikk és már tudják olvasni
- story2: általában csinálok egy videót is, amiben végiggörgetem a cikket, így láthatják, hogy egy tartalmas anyagról van szó és a főcímeket is láthatják
- bio: bioba kiteszem a linket hozzá.
3 – Facebook
- kiteszem a facebook oldalamra (bár itt nincs olyan nagy elérésem, az insta a fő felületem)
- kiteszem facebook csoportba – a vállalkozás indítás facebook csoportba szoktam kitenni rendszeresen, mivel ez a közös csoportunk Atival. (Ha még nem vagy tag, akkor javaslom, hogy lépj be mert nagyon jó kis közösségünk van és igyekszünk itt is sok értéket adni.)
4- Pinterest – Na, ez az a felület, amihez tökre nem értek, de azért használom. Korábban csak felhasználóként volt jelen az életembe, hogy mielőtt fodrászhoz vagy körmöshöz megyek, legyen elképzelésem arról, hogy mit kérjek tőlük, de mostmár van egy business profilom is. Itt csak annyi a dolgom, hogy kiteszem ugyanazt a grafikát, amit instára + linket a blogcikkhez. Mivel sokat nem kell vele foglalkozni (kb. egy egyperces műveletről van szó) ezért ezt is beiktattam. Ahhoz képest, hogy semmit nem csinálok a pinteresttel ezen kívül, így is van …. megtekintés egy-egy poszton. És csak heti egy percet kell vele foglalkozni.
5- Podcast – Húúúú na ez egy új dolog az életemben. Berkes-Bognár Niki Socialight Business Besties csoportjában volt egy Podcast hét, amikor Mikos Ákos nagyon hasznos tippeket adott ahhoz, hogy hogyan kell belefogni ebbe a műfajba, innen jött az inspiráció (aztán meg ti is megszavaztátok, hogy legyen podcast, szóval innen már nem volt visszaút :)) Maga a podcastolást az Anchor.fm felületen keresztül művelem, ami azért jó mert így több felületre is feltölti a hanganyagomat, így jelen vagyok a Anchor.fm-en, Pocket Caston, Overcaston, RadioPublicon és a Spotifyon. (Bár én csak ez utóbbit ismertem)
6- Youtube – A hanganyagból néhány perc alatt egy videót is készítek, amit youtube-ra is feltöltök.
Így ha belegondolunk, egyszerre 12 felületen vagyok jelen EGY darab tartalommal. Ez azért elég jó, nem?
Ezt persze még magasabb szintre is lehetne fejleszteni, hiszen vannak még számomra is kiaknázatlan területek:
- Google Cégem (Erről egy nagyon remek cikket írt a Soulwave marketing csapata, érdemes elolvasni ide kattinva)
- TikTok
- Blog.hu
- Snapchat
- Chatbot használata
Mindenesetre azt javaslom, hogy nézd meg, hogy te mely felületeket tudod egyszerre használni. Én azt gondolom, hogy nem muszáj minden egyes felületen jelen lenned, viszont sosem tudhatod, hogy hol fog rád találni a következő követő, akiből hamarosan vásárló lesz.
Affiliate
Jó, bevallom én baromi szerencsés vagyok. Tisztában vagyok azzal is, hogy egy kivételes helyzetben van részem. És azt is tudom, hogy nem sok mindenkinek adatik ez meg az indulásnál.
Az igazság az, hogy ami miatt én kifejezetten mázlista vagyok, az az, hogy Ati az én vőlegényem. És most nem azért mondom ezt, mert egy fantasztikus társ, az egyik legjobb ember akit ismerek, vagy azért, mert sokat tanulhatok tőle. Nem is azért, mert rengeteget támogat, mert elképesztően sok szeretetet kapok tőle, vagy mert hihetetlenül boldoggá tesz. Nem, most nem ezekről van szó.
Jelen esetben itt most inkább ez egy olyan szempontból előnyös számomra az Atival való kapcsolatunk, hogy van egy 5000+-os email listája, amin időnként engem is reklámoz, ha szépen kérem tőle. Ez pedig kifejezetten megnövelte az olvasóim számát.
Látod, mégse olyan rossz dolog az érdekházasság. (Csak viccelek. :))
Na de mit tegyél te, ha nincs egy olyan pasid, akinek 5000-es méretű a listája?
A válaszom az, hogy keress affiliate partnereket.
Írj össze egy listát, hogy kik azok a személyek, akik számára előnyös lehet a te értékadó tartalmad, csaliterméked, blogcikked, szolgáltatásod. Vedd fel velük a kapcsolatot és kooperáljatok.
Biztos vagy benne, hogy vannak olyanok, akikkel kölcsönösen tudjátok támogatni egymást. Egy ilyen együttműködés nagyon jól be tudja indítani az ismertséget, nekem Ati több, mint 1000 látogatót hozott.
Éppen ezért javaslom, hogy te magad is keress olyanokat, akik szívesen támogatnak téged egy e-mail kiküldéssel. Arra viszont mindenképpen figyelj, hogy a másiknak is megérje kiküldeni ezt a levelet. Nézd meg, hogy te mit tudsz cserébe ajánlani, neki miért lesz jó ez és úgy keresd meg!
Hirdetések és hírlevelek
Ami még nagyon megdobta a látogatóim számát, az az, hogy napi 4000 ft-tal és háromféle kreatívval elkezdtem hirdetni az egyik csalitermékemet, amellyel akár már te is találkozhattál: A nyomulás nélküli ügyfélszerzés 33 összetevője címmel.
Ez szintén növeli a látogatóim számát, és napi 33-35 feliratkozót hoz. Ezeknek az embereknek mind megy egy utánkövető e-mail sorozat, ami színtiszta értékadás és mindegyik levélben elvezetem őket egy blogbejegyzésemhez. Nyilván nem nyitja meg mindenki a hírleveleimet, 30-60% közötti a megnyitási arány, de azért így is hoz forgalmat, van amelyikből 70+ ember átkattintott egy-egy cikkemre.
A hirdetések tehát remekül segítenek abban, hogy újabb emberekhez juthassak el és még többen értesüljenek a tevékenységemről.
Neked is javaslom, hogy ha még csak napi pár száz forinttal is, de érdemes elkezdeni hirdetni. Sokkal nagyobb butaságokra is elmegy ez a napi néhány száz forint, ez viszont hasznot hoz számodra és hosszútávon pénzt tesz a zsebedbe, több emberhez érsz el, több követőd lesz és az énmárkádat is tudod vele építeni.
,,De mit hirdessek?” – Jöhet a kérdés.
Én azt javaslom, hogy első körben a csalitermékedet. Egy olyan hasznos, értékadó anyagot, ami egy égető problémáját hivatott megoldani a célközönségednek. Ezáltal feliratkozókat is tudsz gyűjteni (ha már kiépítetted alapszinten a marketingrendszereidet).
Amit mindehhez tenned kell:
- Elkészíteni egy jó kis csalit (nálam ez a Nyomulás nélküli ügyfélszerzés 33 összetevője ebook)
- Készíteni hozzá egy landing oldalt (ha kicsit gyakorlottabb vagy akkor azt 1-2 óra alatt össze lehet dobni úgy, hogy baromi jól nézzen ki.)
- Feliratkozó űrlapot készíteni (én a Sales Autopilot rendszert használom. Bevallom, még mindig barátkozok vele, de a célnak megfelel.)
- Utánkövető e-maileket írni és beidőzíteni
- Facebook hirdetést készíteni
Ez az egész folyamat 1-3 nap alatt megvan, de ha úgy érzed, hogy ez számodra még a lehetetlen kategória, akkor keress meg és segítek az indulásban.
Reklám lehetőségek kihasználása
Végül egy apró, de szintén jó lehetőség arra, hogy követőket szerezz: a reklám. Én ezt a lehetőséget sem maxoltam még ki, mert eddig a saját facebook csoportunkon kívül másik kettőbe tettem még ki tartalmakat és ennyi. Viszont ezekről a helyekről érkeztek feliratkozóim és új követőim, szóval megérte.
Amire ilyenkor nagyon figyelj, hogy releváns legyen a reklám. Nyilván a kéretlen, nem odaillő dolgokat senki sem szereti. Nem azért lépünk be vállalkozói csoportokba, hogy a bőrgombánkat gyógyítsuk és nem azért vagyunk jelen önismereti közösségekben, hogy láncfűrészt vegyünk. Éppen ezért arra mindig nagyon ügyelj, hogy olyan helyen mutasd meg az ÉRTÉKES tartalmaidat, ahol valószínű, hogy szívesen fogadják.
És nem véletlenül írtam nagy betűvel az előző mondatban az értékes szót. Amikor arra vetemedsz, hogy reklámozod magad, akkor azt olyan módon tedd, hogy az hasznos legyen a másik számára.
Ha te kutyaiskolát vezetsz, akkor ne rögtön a képzésedet áruld, hanem csak tegyél ki egy youtube videót arról, hogy hogyan tanítottad meg a labrador kutyusodat arra, hogy pacsit adjon.
Ha te színtanácsadó vagy ne ronts ajtóstul a házba és tedd ki a szolgáltatásaidat, hanem először csak ossz meg egy ebookot arról, hogy milyen színtípusok vannak.
Vagy ha lakberendezőként tevékenykedsz, akkor se a félmillió forintos szolgáltatásoddal kezdd, helyette inkább adj tippeket ahhoz, hogy hogyan lehet tágítani a teret.
És így tovább.
Az ilyen jellegű reklámokat mindig sokkal szívesebben fogadják majd az emberek.
Zárszó
Bízom benne, hogy hasznos volt számodra ez a cikk és általa te is tudod növelni a követőtáborod, és így az ügyfélköröd is. Azt még kiegészítésként hozzátenném, hogy az én oldalamat volt miért látogatni, ugyanis 23 (ezzel együtt már 24) nagyon velős és értékadó cikket tettem már közzé és az aktívabb követőim mind tudják, hogyha hétfő, akkor új blog sőt, most már podcast is várja őket.
Nyilván ez is idő, mire kialakul egy ilyen “várakozás” érzés a követőidben, de a jó hír, hogy bármikor elkezdheted. Bármikor dönthetsz úgy, hogy mostantól rendszert viszel a közösségi média kommunikációdba.
Ha te is szeretnél nagyobb elérésre szert tenni, akkor jelentkezz hozzám egy ingyenes, félórás telefonos konzultációra!
Remek írás ismét.?
Köszönjük az említést.? Örülünk, hogy hasznosnak találtad a Google Cégem bejegyzésekről szóló blog cikkünket.?