Évértékelés: 2020 őszintén

Itt ülök 2020.12.28.-án, és azon gondolkozom, hogy mégis, hogy a fenébe lehetséges, hogy ennyire gyorsan eltelt ez az év? Igaz, általában máskor is ez az érzésem, hogy villám-szerűen véget ért az adott esztendő, de most még inkább felerősödött bennem ez az érzés. 

 

Lehet, hogy azért, mert óriási változások történtek a magánéletemben? Vagy mert 180 fokos fordulatot vett a vállalkozásom? Vagy csak szimplán azért, mert egy világjárvány fenekestül felforgatta az egész életünket? Nem tudom. Azt hiszem, mindegyik egy kicsit szerepet játszott benne. Az viszont biztos, hogy rengeteg tanulságot és új tapasztalást hozott ez az év, minden szinten. 

 

Eleinte úgy voltam vele, hogy vannak eléggé magánjellegű, érzékenyebb dolgok, amiket nem szeretnék kiteregetni, így aztán nem is fogtam neki az évértékelésnek, amikor először kipattant a fejemből. Most viszont az akkor írt vázlatot elővettem és inkább úgy voltam vele, hogy ha legalább egy ember is tanul a hibáinkból, a mi megéléseinkből erőt merít, akkor már megéri. Szóval akkor vágjunk is neki a kíméletlenül őszinte 2020-as évértékelőnek!

 

Két részből áll az évértékelés: vállalkozás és magánélet, illetve ezen belül is két összetevős: nem csak a saját évem, hanem Csont Attila, a férjem éve is benne foglaltatik.

 

Jó olvasást!

Vállalkozás

A 2020-as évnek nagy reményekkel indultunk neki, amelyek aztán nem teljesen úgy sültek el, ahogyan terveztük. Annak ellenére, hogy a kitűzött célunk töredékét tudtuk elérni, az előző évhez képest egy szép növekedést értünk el (nagyjából 60%-ot), szóval végtére is panaszra nincs okunk. Sőt, én kifejezetten büszke vagyok rá, hogy egy meglehetősen ingatag helyzetben, mint amit a koronavírus is hozott magával, növekedni tudtunk.

Na de nézzük, hogy mit hozott ez az év.

Erős kezdés volt, ugyanis 2020. január 11.-én megtartottuk a Business Fesztivált, az első nagyobb rendezvényünket, kb. 170 fővel. Nagyon izgalmas volt egy ekkora rendezvényt leszervezni és megtartani, túlzás nélkül állítom, hogy életem egyik legjobb napja volt az. Persze, nem csak a fesztivál miatt, de erről majd később 🙂

A fesztiválon óriási volt a hangulat, és bár Ati volt a főszervező, az egész megalkotója, vendégelőadók is emelték a fesztivál színvonalát, ugyanis Domán Zsolt, Dallos Zoli és Tóth Misi is tartott egy-egy félórás előadást + volt egy izgalmas kerekasztal beszélgetés is Ati legsikeresebb mentoráltjaival.

Nagyon színvonalas rendezvény volt, egy gyönyörű helyen tartottuk, a La Vida Dunában. Rengeteg előkészületet igényelt a rendezvény és egy valódi katartikus élmény volt amikor túl voltunk rajta és azt éreztük, hogy szuperül sikerült. 

A fesztivál több okból is hasznos volt számunkra:

  • Egyrészt a következő mentor programunk javarészt a fesztivál résztvevőiből tevődött össze.
  • Másrészt a jegy mellé rengeteg bónuszt készítettünk, amelyek azóta belépő termékeink lettek + ugyanígy a Business Fesztivál is egy belépőtermék lett, így jelenleg összesen 12 alacsonyabb árú oktató anyagunk van.
  • Tapasztalatot szereztük abban, hogy milyen összetett munka egy rendezvény leszervezése, hogy mennyi sok figyelmet igényel. És elmondhatatlanul jó érzés, hogy ezt megcsináltuk, azóta is erre vagyunk az egyik legbüszkébbek Attilával.

Februárban elindult a következő mentor programunk, amin 20 fő vett részt. Ez volt az eddigi legnagyobb létszámú képzésünk. Ez az a programunk, ahol 3 hónapon keresztül azon dolgozunk a résztvevőkkel, hogy el tudják indítani a vállalkozásukat.

Bár ez nem teljesen igaz ebben a formában, ugyanis idén nem volt olyan mentor programunk, ami valóban 3 hónap lett volna, mindegyik elhúzódott és tovább tartott. Kifejezetten szeretjük a személyes mentor programokat, nem akartunk teljesen online verzióra átállni, ezért sosem zártuk le 3 hónapnál a mentor programot, megvártuk a személyes találkozás lehetőségét, addig pedig online tartottuk a mentoráltakkal a kapcsolatot, minden héten. Így ezek a mentor programok idén 5-6 hónaposra nőttek.

Márciusban kezdődött a káosz: februárban még volt mentor programunk, tartottunk egy szuper Mastermindot a Business Fesztivál VIP jegyvásárlóinak, Meetupot szerveztünk. Még máricusban is tartottunk külön workshopokat az akkori mentor program csoportnak, sőt volt olyan mentoráltunk, aki saját rendezvényt tartott, ahol pedig mi voltunk a résztvevők. Viszont éreztük, hogy kezd valami nagyon megváltozni és egyre jobban átveszi az uralmat a vírushelyzet és a pánik, amit maga köré von.

Március közepétől kezdtük volna megtölteni az új mentor programot, viszont addigra annyira nagy ijedtség lett úrrá az emberek nagy részén, hogy azt láttuk, hogy egy nagyobb árú Business Mentor Programot most nem fogunk tudni megtölteni. Ekkor kezdtünk el újratervezni.

Kijöttünk egy ingyenes válságkezelési minitréninggel, segítve ezzel azokat, akik rémületükben éppen nem találják a kiutat a fennálló helyzetből. Ezt a programot egy 30 napos csoportos képzéssel szerettük volna folytatni, de jelentkezők hiányában ez végül nem indult el.

És itt volt az, hogy kissé megrémültünk: ,,Mihez kezdjünk?” – tettük fel a kérdést. Láttuk előttünk, hogy mekkora költségekre kell számítanunk a közeljövőben (magánéleti területen is), szeretnénk életben tartani a vállalkozást ráadásul még kollégáink is vannak, akikért felelősséggel tartozunk. 

Attila közben járt egy mentor programra, Palánkai Gábor Ügyvezető Akadémia képzésére, ami egy 10 hónapos program volt. Gábor rengeteget segített nekünk az egész év folyamán, bármikor támaszkodhattunk rá, és egy nagyon jó embert ismerhettünk meg benne.

És bár borzasztóan nehéz volt megtenni az első elbocsátásokat, sajnos nem volt más lehetőségünk, mert még mi magunk is kicsit megszorultunk ebben az időszakban, mivel a bevételeink nagy részét visszaforgattunk a vállalkozásba. Nem kellemes ezt leírni, pont ez volt az egyik ok, ami miatt nem feltétlenül akartam ez az évértékelőt elkészíteni. Viszont azt is látod kell, neked, aki ezt olvasod, hogy sajnos ilyen helyzetekkel is szembe kell nézni. 

Lelkileg sem volt egyszerű ez az időszak. Esküvőt terveztünk, közben megcsappantak a bevételeink, a költségek magasak voltak (bérek, szoftverek, képzési díjak, stb.), és sajnos szembe kellett azzal nézünk, hogy amit oly lelkesen elterveztünk 2019-ben, az 2020-ban nagy valószínűséggel nem fog megvalósulni.

Ekkor Atival fogtuk magunkat és felírtunk egy Flipchart táblára MINDENT, amihez értünk. Mindent, amivel pénzt tudunk keresni. Ez némileg kissé meg is nyugtatott minket, hiszen láttuk, hogy van kiút. 

Ati gyakran el szokta mondani, hogy mi a vállalkozás lényege egy mondatban: ,,Tudd meg, hogy mire van igénye a fizetőképes célpiacnak és add azt.” 

Így hát mi is ezt tettük.

Azt láttuk, hogy a fizetőképes célpiac vállalkozni vágyó magánszemélyek helyett inkább azok a cégek, akiket nem érint súlyosan a járványhelyzet. Így hát elkezdtük leporolni a korábbi marketing kivitelezős Sales Funnel brandet, és marketing automatizálással, valamint honlapkészítéssel kezdtünk el foglalkozni, immár csak ketten, kollégák nélkül.

Én kifejezetten élveztem ezt az időszakot. Az igazság az, hogy Atira, a férjemre nagyon felnézek. Elképesztően tehetséges marketingesnek tartom őt és hála ennek az időszaknak és Atinak, rengeteget fejlődhettem a honlapkészítésben. Előtte is csináltam már azért jó pár honlapot, viszont a sok gyakorlásnak köszönhetően rengeteget fejlődött a szépérzékem. Ati egyébként nagyon kritikus hozzáállású, főleg ha webdesignról van szó. Igaz, akkor éppen ennek nem nagyon örültem de így utólag azt gondolom, hogy sokat köszönhetek Atinak abban, hogy ennyit fejlődtem akár a photoshop, akár az elementor tudásomban. 

A kivitelezést én nagyon, Ati kicsit kevésbé élvezte, de elértük ezáltal azt, hogy anyagilag stabilizálódtunk. Közben viszont elindult egy újabb fontos dolog a vállalkozás szempontjából, ami vetekszik a Business Fesztiválon nyújtott teljesítményünkkel: az eddigi legkomplexebb oktatóanyagunkat kezdtük el lefejleszteni, a Business Akadémia 2.0-t.

Atinak évekkel ezelőtt volt egy Business Akadémia oktatóanyaga, ami a vállalkozásindításról szólt. Magát a vállalkozás indítást már a Business Challengeben bemutatta lépésről lépésre 60 részben Huszka Ágival, viszont részletekbe menően a tudást az akadémiában adta át. Egy nagyon átfogó tananyagról van szó, a célkitűzéstől kezdve, a honlapkészítésen keresztül, a marketing automatizálásig rengeteg hasznos leckét sajátíthattak el azok, akik megvették a tananyagot. Azt gondolom, hogy a Business Mentor Programunknak is ez az egyik egyedisége, hogy nem csak személyes tréningeket és online kapcsolattartást kaptak a résztvevők, hanem egy nagyon széleskörű tudáscsomagot is online, ami megmarad nekik.

Az idei évre az egyik fontos célkitűzésünk az volt, hogy ezt az online kurzust, a Business Akadémiát teljes egészében újraépítsük. A 0-ról kezdtük el új felületen, korszerűbb szoftverháttérrel, szebb designnal és még kielégítőbb, még részletesebb és mélyebb tudással. Az előző akadémiának jócskán voltak hiányosságai, de ez az új tananyag ez már olyan, amire igazán büszkék vagyunk, ennek ellenére viszont rengeteg tervünk van, hogy mi mindennel szeretnénk még bővíteni. Sőt, ez az egyik fő fókuszunk a következő évben, hogy a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk ezt az anyagot.

Közben viszont történt egy másik rendkívül fontos dolog is. Aki a kezdetektől követ engem, az tudja, hogy én tavaly még Attila mentoráltja voltam és egy HR-es vállalkozást építettem fel. Toborzási kampányok kivitelezésével foglalkoztam, amiben azt gondolom, hogy elég jó vagyok, az ügyfél eredmények legalábbis ezt mutatták. 

Hiába foglalkoztam viszont ezzel, folyamatosan bizonytalanság volt bennem: ,,Biztos, hogy ezt akarom csinálni?” Ati végignézte az őrlődéseimet. Időnként fellángoltam és nagy hévvel belevetettem magam a munkába, de gyakrabban voltam inkább Ati szárnysegédje. Mikor már azt vettem észre magamon, hogy mindent magamra vállalok, amit lehet Ati vállalkozásából, csak, hogy nekem ne kelljen a sajáttal foglalkozni, ott már kissé elgondolkoztam, hogy akkor mégis mi a fenének csinálom. 

Nem tudtam igazán, hogy mi az, amit igazán szeretnék. Nem akartam teljesen Ati brandje mögé bújni, viszont szerettem volna, ha nem ketten kétfelé fókuszálunk, hanem ha közös erővel közös célon dolgozunk. Így egy pár napos ötletelés után megszületett a Business Blogger gondolata. 

Eleinte csak inkognitóban bloggerkedtem. Indítottam egy instát, ahova javarészt idézetes posztokat tettem ki és mellette megírtam néhány értékadó blog cikket. Az elején még az se volt tiszta, hogy mindezt a blog.hu oldalon vagy saját honlapon csináljam, szóval tényleg nem agyaltam túl az egészet.

Végül, mikor a “tesztidőszak” véget ért, rájöttem, hogy tetszik ez az irány és szeretném folytatni, felvállaltam magam, hogy ki is áll a blog mögött.

Mire már odaértem, hogy elkezdtem felvállalni magam, újra lehetett rendezvényeket tartani, és a landing oldalam, a csali termékem és az időzített hírleveleimet a II. mentor csoportunkkal együtt csináltam meg. Nagyon jó élmény volt, hogy én is beszálltam közéjük, és megélhettem a közösség erejét az egyik havi kihívás erejéig. (A második hónapban ugyanis mindenkinek az volt a feladata, hogy legyen landing oldala, hírlevélrendszere és csaliterméke.)

A második mentor csoport bár áprilisban indult volna, valójában csak június közepén kezdődött el a személyes találkozás, addig minden héten online tartottuk a kapcsolatot.

Közben történt egy nagyon kellemetlen dolog, amiről szintén nem feltétlenül szerettem volna írni, ugyanis megint egy érzékeny témáról van szó. Attila egyik promó videóját elég keményen betámadta egy youtuber. (Egyébként innen jött a trollkodásról szóló blog cikkem ötlete is.) 

Nekem, Ati párjaként borzasztóan rossz érzés volt látni, hogy Ati hirtelen mennyi utálót “nyert”, hogy sokan, akik nem is ismerik az ő munkásságát, az ő szakértelmét és segíteni akarását, egy lejárató kampány részeként elkezdik ócsárolni anélkül, hogy megismernék. Igen, tudom, sok a troll és ahogy az ember egyre nagyobbra nő, úgy lesz egyre több is belőlük. Viszont ilyen nagy dózisban még sosem kaptunk trollokat és ezen elég nehéz volt túljutni. Igazság szerint nekem még most sem kellemes érzés, hogy egy “poénosnak” szánt videós tartalomban azt az embert próbálják kifigurázni és megalázni, akit a legjobban szeretek és akinek nap mint nap látom a törekvéseit, hogy mindent azért tesz, hogy másoknak segíthessen. De hát, ezt is meg kell tapasztalni.

Megtartottuk az első webinárunkat is, viszont sajnos a fenti okokból a rengeteg értékadó tartalom ellenére beszivárgott egy-két troll. Sőt, volt egy, aki annyira kitartó volt, hogy 2,5 órán keresztül velünk tartott, és kb 2-3 percenként valamilyen trágár kommentet szúrt a chatfal kommentjei közé. Ez remek tanulás volt, hogy jobban figyeljünk a moderálásra, illetve, hogy az előadó ne nézze a chatfalat előadás közben, ugyanis sajnos egy kis megingással járt az, hogy ránéztünk az üzenetekre. 

Rá pár napra Ati ismét megtartotta ezt az előadást (akkor már egyedül) a Marketing Amazing csapata jóvoltából, ami viszont sokkal jobb élmény volt (és jobb eredményeket is hozott). Egyrészt a gyakorlás miatt, hiszen pár napja már előadtuk ezt, másrészt pedig a trollkodások nem zavarták meg a gondolatmenetet.

A webinárok egyik célja az volt, hogy a Business Akadémia kampányát felhúzzuk, de újabb Business Mentor Program résztvevőket is hozott, így egyszerre két kiscsoportot indítottunk. 

Ami még érdekesség, hogy április 3. (Ati szülinapja) és október 22. napokon indítottunk két egynapos kampányt a belépőtermékeinkre, ahol nagy akcióval kedveskedtünk a követőinknek. Ez szintén nem jöhetett volna létre, ha nincs egy csomó belépőtermékünk a Business Fesztiválnak köszönhetően.

A következő évben egyébként az egész Business Mentor Program tematikát szeretnénk átalakítani. Már a terv meg is van rá, hogy hogyan fog kinézni. Azt vettük észre, hogy míg van olyan mentorált, aki milliós bevétellel zárja a mentor programot (úgy, hogy nálunk indítja a vállalkozását) addig van, aki egy forintot sem keres. Pedig mindenkinek ugyanazt a tudást adjuk át, ugyanazt a figyelmet, és mégis óriási különbségek vannak. Ezért is döntöttünk úgy, hogy felülvizsgáljuk, hogy mi minden kell egy vállalkozáshoz, mik hoznak előbb eredményeket és mik csak később. Többet fogunk gondolkodásmód és hozzáállás témákról beszélni és kevésbé lesz hangsúlyos például a marketing automatizálás a személyes tréningeken.

A másik nagy cél pedig a Business Akadémia feltornázása. Így is egy halomnyi tudás van ebben az oktatóanyagban, viszont rengeteg olyan dolog van még, amivel szeretnénk kiegészíteni, mindezt úgy, hogy a vásárlóink mondják meg, hogy mire van még szükségük, így maximálisan kielégíthessük az igényeiket. 

Amire még több figyelmet szeretnénk szentelni, az a Vállalkozásindítás facebook csoportunk, ahol már most egy remek közösség van jelen, viszont szeretnénk még aktívabbá tenni és még több értéket adni. Az év első felében egész sokat élőztünk, szeretnénk megint felerősíteni a videós kommunikációnkat.

Tervek vannak bőven, hiszen a lehető legtöbb segítséget szeretnénk megadni azoknak, akik szabad életre vágynak. Akik kilépnének az alkalmazotti lét börtönéből és helyette az önmegvalósítással teli vállalkozói világ szabadságára cserélnék azt. 

Idén nagyot fejlődtünk mi is és a vállalkozásunk is, a magánéletünkben viszont még ennél is izgalmasabb dolgok történtek…

Magánélet

Emlékszel, hogy említettem a blog cikk elején, hogy milyen jó is volt a Business Fesztivál? Nos, nem véletlenül tetszett nekem annyira. Ez volt az a nap, amikor Attila megkérte a kezem. Beszélhetnék róla sokat, de felesleges, ebben a videóban úgyis vissza tudod nézni, az mindent elmond 🙂

Egy ilyen fantasztikus élmény után még napokig a föld felett jártunk. Hihetetlenül boldogok voltunk, hogy egy ilyen szuper rendezvényt hoztunk össze és, hogy ennyire jól sikerült a lánykérés is. Ezután pár napig kikapcsolódtunk, elmentünk Egerbe és a Kékestetőre. 

Februárban megvettük az első közös autónkat, ami nagy szintlépés volt számunkra, mert az előző bár hálás teremtés, azért már kissé régi. 

Egyébként nagyban benne voltunk az esküvőszervezésben, amit nagyon élveztem! Főleg, hogy Ati is rengeteget segített benne így abszolút csapatmunkának éreztem az egészet. Jó érzés volt látni, hogy a leendő férjemet is éppen annyira érdekli a nagy napunk, mint engem.

Amikor jött a vírus, akkor viszont úrrá lett rajtunk a pánik: hiszen tudtuk, hogy idén össze akartunk házasodni, viszont se az nem volt világos, hogy megtehetjük-e, se az, hogy meg tudjuk-e. 

Az egyik legjobb érzés az esküvőszervezés során egyébként az volt, hogy Ati abszolút azt éreztette velem, hogy ez a mi napunk és hogy igenis adjuk meg a módját. Ez egyébként egy markáns különbség köztünk Atival, hogy én vagyok a spórolósabb, aki kétszer is meggondolja mire költ, Ati pedig könnyelműen bánik a pénzzel, azt gondolván, hogy “úgyis megszerzem rá a pénzt”. (Egyébként ezért a hozzáállásáért irigylem őt, azt hiszem ő sokkal inkább bőségtudatban gondolkozik, mint én.)

Bár Attilának már a második, nekem az első esküvőm volt, így tényleg megadtuk a módját és álmaim helyszínén, álmaim ruhájában mondhattam ki az IGEN-t álmaim férfijának. (Nem véletlenül írtam nagybetűvel, konkrétan kiáltva mondtuk egymásnak :)) 

Visszatérve a szervezésre, a vírus miatt volt néhány dátummódosítás, de végül 2020. október 22.-én sikerült összeházasodunk. Egy hatalmasat buliztunk, (egészen este 11-ig) és hihetetlenül jó érzés volt az, hogy ennyi szerettünk velünk együtt ünnepelt. ITT egyébként Ati írt egy hosszabb posztot az egészről, az anyagiakat sem véka alá rejtve. 

A nászutat külföldre terveztük, de amikor jött a vírus, nem mertük bevállalni, így belföldön néztünk szállás után. Viszont így egy bakancslistás tételt kipipálhattunk, ugyanis nagyon szerettünk volna egy igazi digitális detoxos elvonulást, amit így Csákberényben, a Cathrine’s Cottages-ben meg is valósítottunk. 5 napon keresztül kikapcsoltuk a telefont és csak együtt voltunk. Néztük a kandallóban ropogó tüzet, élveztük a gyönyörű természetet és hálát adtunk annak, hogy milyen szuper esküvőnk volt és milyen jó, hogy vagyunk egymásnak.

Ezek után egy alkotói, vállalkozás tervező elvonulásra mentünk Zalakarosra, viszont többnyire inkább folytattuk a nászutat. A feltöltődés igazán ránk fért és egyébként szokatlanul nehéz volt visszatérni a régi kerékvágásba.

Decemberben elkezdtünk házakat nézni, szeretnénk ugyanis 2021-ben megtalálni a családi fészkünket. Ez megint egy nagyon izgalmas dolog számunkra és nagy előrelépésnek érezzük, hogy már itt tartunk a közös életünkben. Az egyik fontos dolog, amit a vírus tanított nekünk az az, hogy többet takarékoskodjunk. Én általában jobban megtartom a pénzt, Atinál viszont nem mindig marad meg sokáig a befolyt összeg, viszont szerencsére annyi megtakarításunk lett évvégére, amennyivel a jelen életszínvonalunkon több évig is meg tudnánk élni munka nélkül. Ahhoz képest, hogy tavasszal ez nagyon nem így volt, (szinte semmi félretett pénzünk nem volt, vagy ha igen, az kellett az esküvőre), ez most egy óriási előrelépés számunkra. Felállítottunk egy közös szabályrendszert is, hogy mennyit teszünk félre, ami segít abban, hogy ezt következetesen tudjuk folytatni hónapról hónapra.

A másik nagy fejlődés a gondolkodásmódunkban volt. Sokkal nagyobban gondolkodunk most, mint pl. tavaly ilyenkor. Nagyobbak a céljaink és tisztább az az út, hogy ezt, hogyan tudjuk elérni. Javult az énképünk mindkettőnknek és az önbizalmunk is. 

Sőt, a kapcsolatunk is még jobban megerősödött a megpróbáltatásoknak köszönhetően. Mindketten azt éreztük Atival, hogy ha a nehezebb időszakban ennyire össze tudunk tartani, akkor bármilyen akadállyal szembe fogunk tudni nézni a későbbiekben. Ezek viszont mind lehetőséget adtak arra, hogy még jobban megerősödjön bennünk, hogy szeretjük egymást és hogy a másik számíthat ránk, akármilyen nehézség is áll fent. Ahogy Atival szoktuk mondani: “Mindent megoldunk”.

2020 számokban

Business Blogger blogposztok száma: 29

Business Blogger olvasók száma (egyedi oldalmegtekintések): 10.072

Megtartott LIVE adások száma: 26

Business Akadémia fejezetek száma: 274

Online mentorálások Zoomon: 130 óra

Elkészített (vágott) videók hossza:  4372 perc

Ügyfelek és vásárlók: 502 fő

Új email feliratkozók száma: 3489

Megírt oldalak száma: 924

Vállalkozás indítás Facebook csoport aktuális mérete: 4715

Business mentor programok: 26 nap (208 órányi előadás)

Elfogyasztott csésze kávék: 1753

Marketing költség: 650.000 Ft

Éves árbevétel: 32.360.465 Ft

Zárszó

Azt hiszem ez lett az eddigi leghosszabb bejegyzés. Ez van, ha egy igazán eseményteli éven vagyunk túl és, ha mindezt egy grafomán írja le összefoglalóba. Mindent összevetve nekünk 2020 egy jó év volt – a maga nehézségeivel. Úgy érzem erősebbek lettünk, rengeteget fejlődtünk és tudatosabbá váltunk.

Bár nem úgy alakult az év, ahogyan azt elterveztük, azért nincs okunk panaszra: megtartottuk a Business Fesztivált, növekedett a vállalkozás, rengeteg online tananyagunk lett, ezek közül van egy giganagy átfogó Akadémiánk is. 4 mentor programot tartottunk + voltak egyéni mentoráltjaink is (mindkettőnknek). Összeházasodtunk, lett megtakarításunk, sőt befektetésünk is és vettünk egy nagyon menő autót

Kíváncsian várom, hogy mit tartogat 2021. Ha legalább annyi embernek tudunk segíteni, amennyinek idén, akkor csak jó lehet. De ennél sokkal-sokkal többnek szeretnénk majd. Remélem, te is köztük leszel 🙂

Csontné Nagy Noémi, a Business Blogger

3 thoughts on “Évértékelés: 2020 őszintén”

  1. Nagyon klassz bejegyzés! Külön kiemelendő az ahogyan a botlásaitokat őszintén leírod, ezekből lehet a legtöbbet tanulni és ebből merít a legtöbbet az OLVASÓ! Szívből gratulálok a poszthoz, nekem sok erőt ad az évtervezéshez, hogy merjünk nagyobb célokat is kitűzni! Szép hétvégét!

  2. Szia Noémi!

    Nem tudtam még végigolvasni, csak átfutottam a cikket.
    Nagyon megakadt a szemem az éves árbevételen.
    Nekem annyira hihetetlen, hogy ennyit is lehet keresni vállalkozóként. 🙂
    Még nincs vállalkozásom, ebben az évben szeretném elindítani. Nyilván ilyen számokra az első 5 évben nem számítok, de azért jó látni, hogy ilyen is van. 🙂

Szólj hozzá Te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük