Egy éves a Business Blogger – történetem az alapítás ötletétől az első évfordulóig

Ma egy éve indult a blogom. Ma egy éve hoztam létre az instagram oldalamat és ma egy éve tettem ki az első posztot.

Azóta gyökeresen megváltozott a blogom. Kezdetben céltalanul indultam, nem volt meg előttem, hogy mi is lesz belőle, ma pedig egy olyan brand, amire igazán büszke vagyok.

Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogy mi történt az elmúlt 1 évben a Business Bloggerrel, hogyan alakult át, milyen tanulságokat rejtegetett és, hogy milyen jövőbeli terveim vannak vele.

Szeretném, ha ezzel az írással nem csak elnosztalgiáznék, hanem azoknak is tudnék segíteni, akiket érdekel a blog írás és szeretnék tudni, hogy hogyan lehet néhány írásból eljutni a profitáló vállalkozásig.

Ünnepelj velem együtt és olvasd el az erről készült cikkemet!

Mi volt a Business Blogger előtt? Honnan jöttem?

5 éve ilyenkor még alkalmazott voltam egy olyan cégnél, amit akkor nagyon szerettem, ez egy szervezetfejlesztő cég volt. Már akkoriban is érdekelt a vállalkozások világa, de még egyáltalán nem éreztem azt, hogy erre fel vagyok készülve. 1,5 év után egy elég rossz irányba indult el a cégvezetés. Tömérdeknyi igazságtalanság, játszmák, hazudozás, kivételezés és persze olyan fizetés ami már akkor is ciki volt. Bár akkor ez borzasztóan megviselt, azért utólag örülök, hogy így alakult, mert ha minden olyan szépen és jól ment volna, mint az elején, akkor most nem itt lennék 🙂

Ezek után egy vállalkozásba kezdtem egy üzlettárssal, ahol egy lakberendezői webshopot alapítottunk. Izgalmas volt belekóstolni ebbe a világba, de az üzlettársammal nem igazán találtuk meg a közös hangot, így egy év után a lelki béke érdekében inkább továbbadtunk rajta.

Volt még néhány próbálkozásom HR területen ezek után. Voltam HR menedzser egy startupnál, voltam két szervezetfejlesztő cégnél is, de valahogy a főnökeimmel sosem tudtam kijönni. Egyrészt zavart, hogy nevetségesen kevés a fizetésem (vagy volt, ahol ki se fizettek, vagy nem annyit kaptam amennyit kellett volna), másrészt pedig bosszantott, hogy ki vagyok szolgáltatva és bezárva a 9-től 5-ig élet börtönébe. Úgy éreztem, hogy sokkal többre vagyok hivatott.

Így aztán elindítottam a saját HR tanácsadói vállalkozásom, amelyben Csont Attila Business Mentor Programja segített.

Attila nem csak a vállalkozás indításban segített, hanem abban is, hogy megtaláljam életem szerelmét, így a programot úgy végeztem el, hogy közben egymásra találtunk.

Mivel Attila tökéletes Buyer Personája voltam, ezért már a kezdetektől rengeteget beszéltünk az ő vállalkozásáról is, majd elkezdtem besegíteni neki a háttérmunkákban. Részt vettem vele a mentor programokon és rájöttem, hogy imádom őt segíteni, sőt: szembesülnöm kellett azzal, hogy valójában sokkal jobban szeretek Atival közösen dolgozni, mint magányos farkas lenni.

Félelem és hezitálás

Több hónap telt el úgy, hogy nem tudtam, merre induljak el: folytassam a HR-es vállalkozásom, vagy foglalkozzak 100%-ig Ati vállalkozásával?

Azt éreztem, hogy a HR már nem annyira az én világom, de mivel eléggé értek hozzá és mert éveket öltem bele a HR szakmai tapasztalatok és tudás gyűjtésébe, ezért azt csinálom.

Azt viszont szintén tudtam, hogy az elhivatottság az hiányzik belőlem és nem érzem benne annyira jól magam, mint az Atival való közös munkában.

Egyrészt vonzott, hogy közösen dolgozzunk Atival, hiszen úgy gondolom, hogy ilyenkor összeadódnak az energiák és együtt még eredményesebbek tudunk lenni. A félelem viszont bennem volt, mert feladni az eddigi tapasztaltaimat, munkámat egy férfiért azért kissé felelőtlennek tűnt.

Amikor azt láttam, hogy ez tényleg egy komoly kapcsolat, megtörtént az eljegyzés, elkezdtük szervezni az esküvőt, (pedig még egy éve se voltunk együtt) akkor kicsit bátrabban indultam el a közös célunk irányába. De leginkább azért, mert a szívemre hallgattam. Azt gondolom, ez a legjobb iránytűnk, sosem hazudik, ha tényleg figyelünk rá.

Eldöntöttem tehát, hogy a közös utat választom, viszont folyton motoszkált bennem az a félelem, hogy akkor nincs saját brandem, nem vagyok elég önálló így. (Egy kis asztrológiai kitekintő: halak csaj vagyok, aki önfeláldozó, akinek ez volt minden álma, hogy a szerelmével együtt vállalkozzon majd. Ugyanakkor oroszlán aszcendensem van, aki vezéregyéniség, és szereti ha ő uralkodik. Azt hiszem így érthető, hogy kissé skizofrén vagyok és sokszor én sem tudom, mit akarok :D)

Honnan jött a Business Blogger ötlete?

Az egyik állandó problémám a közös munkával az volt, hogy eltűnik az ÉN. Így aztán tudtam, hogy valamit kell csinálnom, ami 100%-ig a sajátom. Hogy mit, arról fogalmam sem volt. Csak azt tudtam, hogy megfojt az érzés, hogy nem tudom, merre induljak.

Erre jött Ati jó tanácsa, amit nálam is rendszeresen olvashattál már a blogjaimban: a 20-as szabály.

Így aztán összeírtam 20 olyan dolgot, ami egy elképzelhető irány lenne számomra és így alakult meg a Business Blogger gondolata.

Ha épp inspirációra vágysz és te is összeírsz 20 dolgot, akkor javaslom, hogy tényleg juss el 20-ig. Tudom, hogy baromi nehéz és kínkeserves, nekem is több óra nyűglődés volt, de azt hiszem, megérte. Főleg, hogy a Business Blogger volt a 20. ötlet.

Érdekesség egyébként, hogy az elején még nem tudtam, hogy videók vagy írások legyenek, csak azt tudtam, hogy egy saját brand lenne, de Ati tevékenységét egészíteném ki vele. Mivel sokszor voltam a mentor programokon, ezért bennem is megfogalmazódott rengeteg gondolat, amit átadnék a mentoráltaknak, viszont felmerült a kérdés: akkor miért ne adhatnám át még több embernek ezeket a meglátásokat?

A márkanév

A márkanév egész hamar meglett. Erről korábban már insta storyt is láthattál, ha aktív követőm vagy.

Atinak több márkája is volt már, az üzleti mentor tevékenysége alatt, de mind hasonló volt:

Business Challenge – Ati 60 részes videósorozata Huszka Ágival a vállalkozása felépítéséről

Business Akadémia – az online oktatóanyagunk, ami 16 modulban mutatja meg a vállalkozás felépítésének elemeit

Business Mentor Program – a csoportos mentor programunk

Business Fesztivál – a nagy rendezvényünk (ahol Ati megkérte a kezem :))

Business Meetup – a kisebb rendezvényeink, előadásaink

Business Live – az élő adások neve

Business Klub – az Akadémia tagok felülete

Business Mentor – Ati titulusa

Innentől kezdve adott volt, hogy nekem is benne lesz a Business elnevezés a márkanevemben.

Mentor semmiképpen sem akartam lenni, nem volt kifejezetten üzleti célom az ötlettel, inkább az önmegvalósítás lehetőségét kerestem, mint sem egy újabb bevételi forrást. Két út volt: vagy videózni fogok, vagy írni. Mivel az írás könnyebben kivitelezhető és mert kissé grafomán vagyok, ezért kitaláltam, hogy akkor blogger leszek.

Gyorsan lecsekkoltam, hogy szabad-e ez a domain és BINGO! Meg is lepődtem, hogy egy ennnyire jó brand név, hogy lehet még szabad 🙂 Nekem legalábbis nagyon betalált.

Hogyan indult a brand?

Kezdetben tele voltam kishitű gondolatokkal. Ismerős az, amikor nagyon vágysz valamire, de pont ennyire be is vagy parázva tőle? Hogy attól félsz, hogy megállod-e a helyed, valóban képes vagy-e értéket adni az embereknek?

Nem véletlenül írtam erről a későbbiekben cikket.

Ez a bizonytalanság volt az egyik ok, amiért inkognitóban kezdtem neki a tevékenységemnek. A másik pedig, hogy ez egy próba volt: megnézzük, hogy mennyire tetszik ez az irány, adok neki pár hónapot és ha tetszik akkor az arcomat is adom mellé.

Hát, ahogy az ábra is mutatja, az utóbbi lett 🙂

Kezdetben egy semleges, de talán inkább egy kicsit fiús brandem volt. Éppen egy Business Mentor Programunk volt, és több résztvevő is találkozott a Business Blogger profillal de nem tudták, hogy én vagyok mögötte. Nagy meglepetés volt, mikor elmondtam nekik, hogy én rejtőzök a profil mögött.

A brandem április 6.-án indult, de csak nyáron éreztem úgy, hogy megmutatom magam. Mivel rengeteg pozitív visszajelzést kaptam és én magam is úgy éreztem, hogy imádom ezt az irányt, ezért egy kicsit módosítottam a designon, kicsit csajosabb lett és több lett benne a Noémi 🙂

Az elején emlékszem, hogy tettem ki a cikkeket, relatíve sok időt töltöttem azzal, hogy a blogomat építgetem, szépítgetem én meg feltettem magamnak a kérdést: van értelme? olvassa ezt egyáltalán valaki?

Ati pedig bíztatott, hogy ne adjam fel, biztosan vannak olvasóim. Másnap pedig egy elképesztően szép levelet kaptam, hogy milyen sokat segítenek a bejegyzéseim az egyik olvasómnak. Na, az igazán jól esett.

Marketing rendszer kiépítése

A Business Mentor Programokon a jelentkezőknek marketing automatizálást is szoktunk tanítani. Ez azt jelenti, hogy lesz egy saját honlapjuk, landing oldaluk, köszönőoldaluk, feliratkoztató folyamatuk, csalitermékük. Tehát feliratkozókat kezdenek el gyűjteni.

A mentor programon egy versenyt is csináltunk ebből, hogy ki mennyi feliratkozót gyűjt és gondoltam én is beszállok a “versenybe”. Különben nagyon jó érzés volt, hogy a többiekkel együtt építettem fel a saját folyamataimat is. (Bár az előző vállalkozásomban már megvoltak ezek, de a Business Bloggerbe csak ekkor kezdtem el.)

Így született meg a 33 ügyfélszerző megoldás ebookom.

Az első bevétel a blogból: énmárka oktatás

Az ebook letöltői igényelhettek konzultációs lehetőséget. Ez rendkívül hasznos volt számomra, mert nagyon jól meg tudtam ismerni a követőimet, és egyre többet tudtam meg az ő problémáikról, vágyaiktól. Emellett hihetetlen volt számomra, hogy vannak, akik kíváncsiak az én tanácsaimra és véleményemre. Igen, a kishitűség nekem is roppant ismerős dolog volt.

Egy idő után elindult bennem a vágy, hogy ha már ennyi időt és energiát fektetek a blogba, akkor mi lenne, ha kipróbálnám magam egy totál új területen: a mentorálásban. Nagyon ódzkodtam tőle, hogy mentoráljak, mert nem igazán bíztam magamban. Viszont mikor egy isteni sugallat hatására az énmárka területen történő segítségadás jutott eszembe, akkor megtáltosodtam: hiszen erre igény is lenne és tapasztalatom is van benne.

Még a HR-es korszakomban, az említett “jó munkahelyen” volt szerencsém belekóstolni ebbe a területbe mélyebb szinten, majd foglalkoztam munkáltatói márkaépítéssel, a saját alkalmazotti énmárkám építésével és utána vállalkozóként is tudatosan építettem az énmárkámat. Így aztán kiegészítve a vállalkozásépítési ismereteimmel, a közösségi média kommunikációs tapasztalataimmal megalkottam az első fizetős szolgáltatásomat a Business Blogger brandje alatt: az Énmárka Mentor Programot.

Kezdetben egy csoportos képzést szerettem volna ebből, de attól tartottam, hogy nem tudom megadni a kellő figyelmet több ember felé, ezért végül egyéni programok lettek – és ez azóta is így van.

Az első mentorálást még egy meglehetősen kedvező áron végeztem, hiszen én is ki szerettem volna kísérletezni a megfelelő tematikát. Mostanra már az eredetihez képest 4,5-szeres áron dolgozok, de ebbe egy jelentős értéknövelés is benne van (a Business Akadémia oktatóanyagunk is jár a programhoz).

Maga a mentorálás egy számomra nagyon kedves terület, mert hihetetlenül fantasztikus embereket ismertem meg ezáltal! Imádom, hogy egy elképesztően mély és bizalmas kapcsolat alakul ki kettőnk között és ez hihetetlenül feltölti a lelkem. Amit a legjobban szeretek benne az az, hogy segítek az ügyfelemnek meglátni saját magában az értéket. Csodálatos emberekkel ismerkedtem meg és látványos eredményeket értek el. Az pedig, hogy ennek én is része vagyok valahol, egy elképesztő megtiszteltetés. (Persze ez jelen van a Business Mentor Programban is, de ott rendszerint inkább a háttérben húzódok meg.)

Business Mentor Program 4. csoport (2019)

A blog fejlődése

Maga a blog a következőképpen fejlődött:

  1. Instagram oldal létrehozása
  2. Első blog bejegyzés (az még a blog.hu-n)
  3. Saját honlap, második blogbejegyzés
  4. Arcom felvállalása
  5. Csajos brand használata
  6. Facebook oldal létrehozása
  7. Feliratkozók gyűjtése
  8. Konzultációk tartása
  9. Saját logó (A Mona Designtól) 
  10. Podcast adások gyártása
  11. Énmárka mentor program létrehozása
  12. Videós tartalmak készítése, IGTV adások

A blogban egyébként egy minőségi változás is történt. Míg a kezdeteknél inkább a mennyiségre adtam, az volt a lényeg, hogy minden nap legyen poszt és minél több követőm legyen – addig most már a minőségre törekszem. Nagyon hosszú és velős cikkeket írok, nem teszek ki olyan posztot, ami nem tartalmaz értékadást és saját gondolatot, nem teszek már ki posztba olyan tartalmat, ami csak egy idézetből áll és ennyi. Így, hogy az arcomat is adom valamihez, sokkal jobban meggondolom, hogy mit adok ki a kezem közül, mi az a tartalom, amivel engem azonosítanak. Más, ha egy énmárka is van egy brand mögött, vagy könnyen mögé lehet bújni.

A podcast adást egyébként a követőim kérték, mivel időigényes elolvasni egy Business Blogger cikket, ezért szerettem volna azok számára is feldolgozhatóvá tenni, akik szívesebben hallgatnák meg a tartalmat, mint olvasnák.

Jövőbeli tervek

A jövőben több online tananyagot is szeretnék készíteni, ami a Business Akadémiától különálló és önállóan megvehető. Ebből az egyik a nyár folyamán biztosan el fog készülni és izgatottan várom már, hogy piacra dobjam. A tematika már elkészült és nagyon ütős lesz. Ha olvastál már Business Blogger cikket, akkor azt szorozd meg 10-zel.

A blogot továbbra is folytatni fogom, hiszen nagyon szeretem írni. Sok tervem van, például üzleti reggelik szervezése, workshopok tartása, YouTube videók készítése, de sajnos azt, hogy ez mikor fog megvalósulni – még nem tudom. Egyelőre biztosan a tananyaggyártás lesz a prioritás.

Érdekességek és a legek

Összesen 32 cikket írtam, ezzel együtt.

15 podcast adásom van

2065 instagram követőm (bár ez folyton ingadozik)

351 facebook követő310 likeolóm

834 ember töltötte le a 33 ügyfélszerző megoldás ebookomat

16389 ember járt már az oldalamon

2 interjúra kértek fel. Itt az Am-Business cikke, itt pedig Gina a Slow Social alapítójának podcast adása található.

Az eddigi marketing költségem 50.000 Ft alatt volt! (Ez mondjuk így elég cikin hangzik, de ha a számokat nézzük, akkor ahhoz képest azért nem rossz.)

A legszebb pillanatom: Minden egyes mérföldkő, amit az ügyfeleim megtesznek, az maga a katarzis! Az első ügyfél, egy magasabb szint elérése, egy TV szereplés. Ezek hihetetlen módon felvillanyoznak! Ha csak a blogomat nézzük, akkor pedig az a visszajelzés, amikor egy konzultáció során kiderült, hogy az egyik blog cikkem hatására sikerült egy kedves olvasómnak megszereznie az első ügyfelét. Vagy egy másik, amikor egy olvasóm azt mondta, hogy a csapatának az én blog cikkeim olvasása szokott lenni a házi feladat.

A legnehezebb pillanatom: Még az elején, amikor úgy írtam, hogy fogalmam sem volt, hogy van-e értelme ennyi időt belefeccölni a blogomba, olvassa-e valaki. 

A legmeglepőbb pillanatom: Amikor egy volt mentoráltunkra ráírtam, hogy mi a titka a Linkedinen, hogy ennyire népszerű? És a válasza az volt, hogy elolvasta az erről készült blog cikkemet és átültette a gyakorlatba a tippjeimet. 😀

A kedvenc blog cikkem: Nehéz választani! Mindet szívből és ihletből írom. Talán az imposztor szindrómás. Meg a 10 dolog, amivel kitűnhetsz I.-II

Amit a legjobban szeretek a blogomban: Hogy igazán önmagamat adom benne, mindenféle megfelelési kényszer nélkül

Amit a legkevésbé szeretek a blogomban: Hogy nem készül annyi cikk, amennyit szeretnék. És, hogy rengeteg idő megy el a blog formázásával.

A TOP 10 legnépszerűbb cikkem:

1. 10 szokás, amitől brutális ívben fejlődik felfelé a vállalkozásod és az önbizalmad

2. Ügyfélszerző stratégia II. – Így tudsz 100 releváns érdeklődőt összegyűjteni

3. Évértékelés: 2020 őszintén

4. 10 dolog, amivel kitűnhetsz még egy telített iparágból is I.

5. Önreklám nagyképűség nélkül

6. Így győzd le az imposztor szindrómát és legyél magabiztos vállalkozó anélkül, hogy több (tíz)éves tapasztalatod lenne

7. Ügyfélszerző stratégiák I. rész – Amit 0 marketinggel el tudsz kezdeneni

8. 10 dolog, amivel magasan kitűnhetsz még egy telített iparágból IS! II. rész

9. 5 dolog, amivel agyonlövöd az énmárkádat

10. Így kezdj neki az énmárkád építésének – 3 lépés, ami sziklaszilárd alapokra helyezi a tudatos énmárkaépítést, de csak kevesen csinálják meg

A TOP 5 legnépszerűbb podcast adásom:

1. Tíz dolog amivel ki tudsz tűnni vállalkozóként még egy telített iparágból is – Első rész

2. Így győzd le az Imposztor szindrómát és legyél magabiztos vállalkozó anélkül hogy több (tíz)éves tapasztalatod lenne

3. 5 dolog amivel agyonlövöd az énmárkádat

4. 10 dolog amivel magasan kitűnhetsz az iparágadból – 2. rész

5. Így 12x-eztem meg az olvasóim számát egy hónap alatt

 

Tanulságok

Talán benned is megfogalmazódtak olyan gondolatok, amelyek számodra tanulságként nyernek értelmet a történetem által.

Merj váltani

Az első ilyen számomra az, hogy merjünk váltani. Nem egy olyan emberrel konzultáltam már, ahol problémát okozott az, hogy totál új szakterületbe kezdjen bele, sutba dobva ezzel az elmúlt 5-10 vagy akár 25 éves szakmai tapasztalatát. Nehéz. Tudom. Én is félévig ültem a témán, hogy merjek-e váltani, vagy sem. De megtettem. Azt is észrevettem, hogy ilyenkor az élet, mintha próbára akarna tenni. Amikor elhatároztam, hogy vége, nem foglalkozok többet HR-rel, akkor 24 órán belül mindig jött egy megkeresés egy új ügyféltől. Amikor az utolsó ilyenre NEM-et mondtam, akkor egy óriási megkönnyebbülést éreztem.

Próbálkozz

Mivel nem tudtam én sem, hogy be fog-e jönni ez az irány vagy sem, ezért először nem vertem nagy dobra az egészet. Egy próbaidőt adtam magamnak arra vonatkozóan, hogy tényleg élvezem-e csinálni ezt a brandet. Nem támasztottam magam felé elvárásokat, jóformán szinte semmilyen kiindulási alap nem volt. Egyszerűen csak belevágtam, hiszen nem volt tétje.

Ismerd meg a követőidet

Mielőtt még kialakítottam volna egy szolgáltatást, alaposan megismertem a követőtáboromat. Nagyon jól láttam, hogy kinek milyen kihívásai vannak, milyen vágyai, hol tartanak most átlagosan az életükben, vállalkozásukban. Ez egyrészt a blogom minőségét is javította, hiszen sokkal érdekesebb cikket tudok nyújtani a követőimnek, másrészt a szolgáltatásom fejlesztésében is rengeteget segített.

Fejlődj, fejlessz

Igyekszek folyamatosan fejleszteni a blogomon és az egész brandemen. A legelső cikkem még nem is a saját blogomra készült, nem volt mögötte arc, nem volt igazán a design sem Noémis.

Most pedig már igazán magaménak érzem az arculatot, a logómat, a közösségi médiában már meg is mutatom magamat, podcast adást is készítek minden bejegyzéshez. Fontosabb lett a minőség, mint a mennyiség.

Elkezdett kiforrni a saját brandem, de mindez azért, mert elkezdtem csinálni!

A gyakorlat közben jöttek meg a fő irányok:

  • Az, hogy nem akarok rövid cikkeket írni csak részletes és hosszú tartalmakat, amelyek értékadóak! Hogy a cikkeim hasznosságával tudjak kitűnni, ne a gyakoriságukkal.
  • Az, hogy szeretek lelkizni, a dolgok érzelmi oldalát is megvizsgálni, támogatni. Nem csak üzletről, marketingről van szó, hanem nagyon gyakran önbizalomról is, mert enélkül NEM működik! (Csak legfeljebb nagyon nehezen)
  • Az, hogy az énmárka irány lesz a fő vonal.
  • Az, hogy megmutatom magamat és a személyiségemet: ha kell, a szerelmes és érzelmes oldalam, ha kell akkor a nőies oldalam, ha kell akkor a lelkizőset. Minddel inspirálás a célom és mások segítése, motiválása, az értékadás.

Marketing

Úgy érzem, hogy méltatlanul kevés pénzt fordítottam marketingre. Sokkal többet kellene hirdetnem, lényegében eddig csak 2 hétig futott hirdetésem, még tavaly nyáron. Ennek ellenére elégedett vagyok a számaimmal, viszont mindenképpen meg fogom tervezni a következő időszakomat tudatosabban és ismét fogok hirdetésre költeni.

Zárszó

Igazából csak szeretnék köszönetet mondani. Köszönöm, hogy elolvastad. Köszönöm, hogy itt vagy. Köszönöm, hogy követsz engem, hogy van kinek értéket adni. És ha már volt alkalmunk konzultálni, vagy együtt dolgozni, akkor pedig köszönöm, hogy megszavaztad nekem a bizalmat és, hogy megismerhettelek. Rengeteg boldogságot és örömöt hoz nekem a Business Blogger, de semmi értelme nem lenne az egésznek, ha TI, az én követőim, az én olvasóim nem lennétek.

Csontné Nagy Noémi, a Business Blogger

OLVASD EL EZT IS:

Szólj hozzá Te is!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük