Judit története: Gyógyszerészként illóolaj üzletet építeni

2020 nyarán hirdettem meg az énmárka építés mentor programomat. Eleinte egy csoportos képzésként terveztem, de végül inkább egy hosszabb (5 hetes helyett 3 hónapos) és egyéni programként indítottam el. 

 

A legelső mentoráltam Dr. Losonczyné Dr. Bagaméry Judit volt, aki illóolaj esszenciákkal foglalkozik egy MLM üzlet keretein belül, a Young Livingnél. Hogy mennyit tud fejlődni egy ilyen vállalkozás énmárka építésével 3 hónap alatt? Mik azok a lépések, amelyeket te is meg tudsz tenni, ha személyes márkát építesz? 

 

Erről fogok most írni ebben az esettanulmányban.

Az énmárka legelső kritériuma: a bizonyosság

Judit egy igazi álom mentorált, igazán hálás vagyok a közös együttműködésünkért. Egyrészt, Judit nagyon elhivatott. Nála nincs bizonytalanság, hogy mivel akar foglalkozni, hogy akarja-e igazán vagy sem. Ilyen elszánt és eltökélt nővel ritkán találkozok. Hihetetlen pozitív energia árad belőle, nagyon csinos és megnyerő, mindemellett pedig rendkívül hiteles is.

 

Amellett, hogy illóolaj esszenciákkal foglalkozik, amelyek a legkülönfélébb problémákra jelentenek gyógymódot (csak, hogy néhány példát mondjak: alvási nehézségek, megfázás, fejfájás, a baba fogzása, stressz, tényleg szinte BÁRMI), mindezek mellett pedig Judit gyógyszerész. 

 

Én sosem dolgozok úgy együtt senkivel, hogy előtte ne beszéljünk telefonon, mert ha nem érzem a kémiát vagy azt, hogy tényleg az én programom lenne számára a megoldás, akkor feleslegesnek tartom mind a saját időm, mind a másik idejét (és pénzét) is vesztegetni. 

 

Viszont Juditnál nyilvánvaló volt, hogy az alapok rendben vannak. Egy olyan üzletet épít, amelyben maximálisan hisz, és mellette pedig szakmai alapokkal is kiegészül az, amit ő nyújt az ügyfeleinek. Sőt, valójában erre épül az egész.

A kezdetek

Judit közel egy éve építette már az üzletét, mégpedig ezt meglehetősen aktívan tette. Ami nagyon jó volt, hogy Judit ezt teljes állásban végezte, napi 8 (bár szerintem van az 10-12 is) órát nagyon aktívan foglalkozott a vállalkozása építésével, ami látványos eredményeket is hozott.

Amikor elkezdtünk együtt dolgozni, akkor 7 üzlettársa volt.

Nagyjából 1300 instagram követője és 200-240 vásárlója.

Ami már remekül működött a vállalkozásában:

  • Rendszeresen csinált instagram storykat, ebből több videósat is. Juditnak a napi 8-10 story már akkor is megvolt. Nem fél a kamerától (persze ehhez azért kellett neki az együttműködésünk előtt beletett egy év is, hiszen amikor az üzletet kezdte, akkor még elképzelni sem tudta volna, hogy saját magáról fog készíteni napi szinten videókat)
  • Már megvolt nála a rendszeres posztolás és értékadás, ráadásul szép, esztétikus posztokat is készített. (Ebben a cikkben írok arról, hogy mikor nem szép egy poszt, nos nála ezek közül egyik sem volt fellelhető.)
  • A BIO szépen meg volt írva nála, linkgyűjtő oldalt használva.
  • A honlapja készülőben volt

Mondhatni, az instagramja már tökélyre volt fejlesztve, ezzel nem is nagyon kellett foglalkoznunk. Egészen jó alapokkal indultunk tehát.

Az egyik fontos cél az az volt, hogy megtaláljuk Judit egyediségét, hiszen sokan vannak az üzletben, és szeretett volna kitűnni. 

Az együttműködésünk

Maga az énmárka mentor program összesen 6 modulból áll, viszont mivel összesen 13 online konzultációról van szó, így könnyen a mentorált igényeihez lehet igazítani a programot annak megfelelően, hogy mire van éppen szüksége.

Juditnál a következő témákat vettük át:

  • Önismeret 
  • Célcsoport meghatározása
  • Célkitűzés
  • Közösségi média jelenlét
  • Vállalkozásfejlesztés, ügyfélélmény növelés
  • Kapcsolatépítés 
  • Karácsonyi kampány megtervezése
  • Honlap brandesítése (+ webshop)
  • Énmárka vezetőként, a csapata mentorálása

Az alkalmak mellett mindig voltak házifeladatok, közös ötletelések és brainstormingok, valamint folyamatos kapcsolattartás és visszajelzés Judit social media kommunikációjára, így a konzultáció alkalmak között sem szakadt meg a munka.

Az énmárka építés egyik legfontosabb része, hogy tisztában legyünk a kiinduló ponttal.

Az önismereti és célkitűzés moduloknál egyértelmű volt, hogy Judit amivel igazán ki tud tűnni az az, hogy nem csak az illóolajok használatában jártas, hanem van mögötte egy komoly gyógyszerészi múlt is. Kifejezetten szereti böngészni a tudományos cikkeket, legyen az magyar, angol vagy akár holland nyelvű. (Judit ugyanis Hollandiában él családjával.) Ráadásul nagy gyakorlati tapasztalata van, hiszen három kislány édesanyjaként remekül ki tudta tapasztalni a Young Living termékek működését.

A célkitűzésnél egy olyan elérendő vágyat, énideált határoztunk meg, amihez megbeszéltük a megfelelő lépéseket is. Ennek egyik része az volt, hogy el kell juttatni a lehető legtöbb emberhez a Young Livinget és Judit szaktudását. Ebből következően egyre több influencerrel kezdte el felvenni Judit a kapcsolatot, amiből különböző együttműködések is születtek. Ez nagyon megnövelte Judit követőszámát és ezzel együtt a vásárlók számát is. Az együttműködésünk alatt egy szintlépést is sikerült elérni az MLM rendszeren belül.

Nagy hangsúlyt fektettünk a marketingre is. Bár az instagram jelenléte már előtte is profi volt, azért szó volt arról, hogy min lehetne még fejleszteni. Beszéltünk a YouTube marketingjéről is és a honlap különböző részletein is elidőztünk.

Fontos rész volt még az ügyfélélmény, ahol szintén azt láttam, hogy Judit már nagyon profi benne. Több olyan módszerről is beszéltünk, amit érdemes beépíteni egy vállalkozásába, de ezeknek egy jelentős része már meg is volt nála.

Amit még fontosnak tartottam az az, ha beszélünk az együttműködés végén Judit vezetői szerepeiről is. Egyrészt azért, mert a csapattagok által tapasztalt énmárkája is fontos, másrészt pedig azt éreztem, hogy Judit annyira sokat fejlődött, annyira magas szinten van a vállalkozásában, hogy hamarosan arról is kell majd gondoskodnia, hogy hogyan tudja a csapattagjait még hatékonyabban tanítani, mentorálni, segíteni.

Ami még különlegessége volt az együttműködésünknek, hogy Judit meggyőzött. Annyira sokat mesélt a termékekről és annyira nagy szívvel tette mindezt (mindenféle hátsó szándék nélkül), hogy végül én is becsatlakoztam hozzá és most már én is használom a Young Living termékeit. (Ilyen egy igazán jó énmárka: akkor is elad és meggyőz, amikor nem az a cél). Ezáltal még inkább megismerhettem Juditot és a vállalkozását.

Eredmények

Az együttműködésünk után is megmaradt közöttünk a kapcsolat. Egyrészt azért, mert Judit sokat segít nekem az illóolajokkal kapcsolatos kérdésekben, másrészt pedig azért mert mentorként továbbra is kikéri néhány dologban a véleményem vagy megosztja velem a sikereit, aktuális kihívásait. Ez hihetetlenül nagy öröm nekem.

Felhívott, amikor elkezdett együttműködni egy neves influenszerrel, amikor először meghívták szerepelni az RTL reggeli műsorába, amikor megalkotta a csapattagjai és vásárlói számára az Essentials Academyt, ahol rengeteg segítséget, oktatást kapnak az őhozzá és a csapatába csatlakozók.

Sőt, az Essentials Academy révén végül újra együtt dolgoztunk, ahol a csapatának leforgattam egy 5 modulból álló mentor programot.

Judittal szeptemberben kezdtük az együttműködésünket, ami november végén ért véget. Most április van és óriási fejlődés történt azóta:

  • Több, mint 8000 követője van instagramon
  • Elindította a YouTube csatornáját
  • Megalkotta az Essentials Academy zárt felületét ahol a vásárlók tanulhatnak az illóolajok és egyéb Young Living termékek használatáról és az üzletépítők is tanulhatnak a vállalkozásuk építéséről. (Ez utóbbit közösen hoztuk létre)
  • Meghívták egy TV szereplésre az RTL reggelibe
  • Influencer együttműködésekbe kezdett
  • Elindult egy tudományosabb vonal az instagram kommunikációban, ahol nagyobb hangsúlyt fektet Judit a gyógyszerészi ismereteire

Azt hiszem, igazán büszke lehetek Juditra. Egy nagyon elszánt nő, hiteles szakértértői énmárkával. Örülök, hogy volt szerencsénk megismerkedni. 

Számomra is egy remek példakép, hogy három gyermek édesanyjaként, boldog házasságban is lehetséges sikeres vállalkozást építeni. Titkon nagy vágyam, hogy egyszer személyesen is találkozhassunk.

Hálás vagyok, hogy megismerhettelek!

Ha kíváncsiak vagytok Judit munkásságára, akkor az alábbi oldalakon tudjátok elérni. Érdemes követni őt, mert egy ékes példája a profi szakmai énmárka építésnek:

,,Noémivel való közös munka során ismertem meg igazán Önmagam. A program végére kivilágosodott a kép, hogy merre tartok, mi a célom és, hogy ezt hogyan fogom megvalósítani. Rengeteg stratégiai lépést tanulhattam, aminek végtelen hálás vagyok. Csak egyet sajnálok… vége lett a programnak!”

Szólj hozzá Te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük