Minden, amit tudni akartál az Influencer Marketingről

Mentoráltaktól és az olvasóimtól is kaptam már több olyan kérdést, ami az influencer marketinghez volt köthető. Mivel én magam még nem bíztam meg influencert, ezért szerettem volna egy olyan szakértővel megírni ezt a cikket, akinek már van ebben tapasztalata. 

A választásom azt gondolom, hogy meglehetősen jól sikerült. Egy olyasvalakivel készült a cikk, aki több oldalról is átlátja ezt a területet.

Somogyi Vivien PPC specialista és Social Media Manager. Saját webshopjában és az ügyfeleinek a vállalkozásában is alkalmazza az influencer marketinget. Mindemellett pedig ő maga is influencer, egy több, mint 20.000 fős követőtáborral rendelkező oldala van. 

Vivit alaposan kikérdeztem az influencer marketingről. Mikor érdemes használni ezt a marketing formát? Mennyibe kerül? Hogyan történik egy együttműködés? 

Ezekre és még sokkal több kérdésre is választ ad a cikk. 

Somogyi Vivien, influencer, PPC specialista, Social Media Manager
Somogyi Vivien, influencer, PPC specialista, Social Media Manager

Hogy lettél influencer?

Vivi: Az én esetemben abszolút nem volt tudatos az instagram oldalam felépítése. Mint mindenki más, évekkel ezelőtt fel regisztráltam rá én is, és megosztottam képeket az életemből, mindenféle cicoma nélkül, akkor még. Aztán arra lettem figyelmes, hogy egyre csak növekszik a követőtáborom, és értetlenül álltam előtte, hogy minek hatására jöhettek. Aztán bejöttek az első céges megkeresések, aminek nagyon örültem, hiszen ki nem örülne annak, ha egy cég téged választ ki, hogy promotáld a termékét.

Próbáltam megfelelni a cégeknek, és a lehető legjobb tudásom szerint elkezdtem úgy beállni, képeket megszerkeszteni, fényekre, szögekre figyelni, hogy tökéletes legyen, és ne legyen benne kivetnivaló. Ezáltal, hogy próbálok azóta is minőséget, és valós véleményeket megosztani a követőimmel, egyre csak szaporodott a követőim száma egy idő után.

Tehát a kérdésedre a válaszom, hogy légy hiteles, magadat add, és próbálj gyönyörű képeket készíteni, és egységessé tenni a feeded. Oszd meg a véleményed dolgokról, ha jó, ha rossz. Tény, hogy régebben sokkal könnyebb volt követőket szerezni, mint manapság. Ma már nagyon nehéz, ki kell tűnni a tömegből olyan dologgal, amivel még más nem. Légy egyedi!

Mikor érdemes együtt dolgozni egy influencerrel?

Vivi: Ha most a cégek szemszögéből kell néznem a lehetséges együttműködéseket, akkor ha még nem vagy ismert a piacon, érdemes influencerekkel együttműködni, akik által tömegekhez érhet el a terméked, vagy szolgáltatásod. Fontos (most magam ellen beszélek), hogy ne csak a követőszámokat nézze egy cég, mert ma már sajnos annak semmilyen értéke nincsen.

Sokan veszik a követőket, vagy nem releváns a célközönsége az illetőnek számodra, nem elég aktívak a követők stb. Nagyon sok mindent érdemes figyelembe venni a követőszám mellett. Érdemes körülnézni az influencerek között, hogy kivel érdemes együtt dolgozni. Ha pedig nincs erre időd és energiád (ami érthető egy vállalkozás mellett), akkor keress meg egy ügynökséget, aki influencer adatbázissal rendelkezik, és tud neked segíteni a megfelelő emberek kiválasztásában. 

Hogyan néz ki egy együttműködés?

Vivi: Feljebb említettem, hogy ha képben vagy az influencereket illetően, akkor érdemes rájuk írni DM üzenetet, vagy e-mailben megkeresni őket. Ilyenkor le kell írni, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, és mit szeretnél. Például: 

Kedves Vivi!

Mi az XY egy kezdő magyar női felsőruházati márka vagyunk. Márkánk az eleganciát képviseli, és célunk, hogy minden nő számára elérhető terméket készítsünk. Minőségi alapanyagokkal dolgozunk és saját magyarorszàgi varrodánkban készülnek termékeink. Márkánk számára promótert keresünk, aki megfelelő hitelességgel át tudja adni a termékeink által azt a stílust és nőiességet, amit márkánkkal szeretnénk képviselni. A képeidet látva felötlött bennünk az együttműködés lehetősége. Ha küldenénk neked pár terméket, készítenél benne képeket,és promótálnád márkánkat? Hogyan néz ki nálad egy együttműködés?

Ha pedig még nem vagy ismert az instagram világában, akkor ajánlom figyelmedbe az ügynökségeket, amit feljebb is írtam.

Egy együttműködés során érdemes szerződni az influencerekkel, hiszen sokkal hitelesebb leszel a szemében, és halogatja, nem veszi semmibe. A szerződésbe pedig egy csomó meghatározott dolgot írj bele, hogy pontosan hogyan szeretnéd a közös munkát. (Ebben én is tudok neked segíteni.)

Mennyibe kerül egy influencer együttműködés?

Vivi: Ez nagyon sok mindentől függ. Legfőképpen a követőszám alapján árazzák be magukat az influencerek. Például nekem van jelen esetben 20.4K követőm. Reálisan így 20.000 Ft-ot kérhetek el kb. az adott cégtől. Nagyjából 1 Ft / követővel kell számolni. Jó esetben, ha szüksége van a termékedre, és tetszik neki,tud vele azonosulni, akkor barter együttműködés is létrejöhet. Ma már inkább az előbbi együttműködésre kell számítani.

Minek kell megfelelnünk ahhoz, hogy egy influencer igent mondjon ránk?

Vivi: Fontos, hogy igényes legyen a megjelenés. Rendben legyen a bio, posztok, képminőség. Az influencerek azt is nézik, hogy kikkel dolgozott együtt a cég előtte, mert vannak kevésbé igényes influencerek is. A minőség nagyon fontos minden esetben!

Figyelembe vesszük azt is, hogy mennyire ismert a márka, illetve, hogy szükségünk van-e a termékre . Ha igen, még barter együttműködés is alakulhat belőle. Például ruhamárka már rengeteg van a piacon, és egyik ügyfelemnek a szolgáltatása még abszolút nincs jelen a piacon. Ők jó minőségű jakuzzikat adnak bérbe, amit benti térben is lehet használni. Erre minden nagyobb influencer igen-t mondott azonnal díjmentesen. Persze itt nem a 300K követőtáborral rendelkezőkre gondolok.

És természetesen az is számít, hogy mennyire tudnak azonosulni a termékkel, mert ha például egy baba-mama cég keresne meg, akkor azonnal elutasítanám, mert nincs gyerekem. Nagyjából ezek azok, amikre figyelni érdemes.

Hogyan tudjuk mérni, hogy teljesít az együttműködés?

Vivi: Ha 10K feletti influencerről van szó, akkor story-ban tud amolyan “Swipe up” (amellyel be tud csatolni egy linket, amely az oldaladra mutat, és fel tudják húzni a követők) funkciót alkalmazni, ahova akár egy UTM paraméterezett link segítségével te magad is tudod mérni a nézettséget, vásárlásokat. Lehet kuponkódot is generálni, amit megoszt a követőivel, és az alapján is látod, hogy kitől jött a vásárlás pontosan. 

Hol találhatjuk meg az ideális influencert?

Vivi: Erre van 2 nagyon szuper módszer:

  1. https://starngage.com/app/global/influencer/ranking/hungary
  2. Menj rá egy szerinted releváns influencer oldalára instagramon, és találsz egy középen, jobb oldalt egy lefelé mutató nyilacskát. Kattints rá, és további hasonló influencert fogsz találni . 🙂

Zárszó

Azt hiszem egy igazán remek interjú kerekett erről a témáról, ezúton is hálásan köszönöm Vivinek a segítséget!

Ha kérdés maradt benned, akkor keresd őt bátran, az alábbi területek bármelyikében tud neked segíteni: 

  • Influencer marketing – több száz fős adatbázissal rendelkezik, amelyben különféle területekről tud influencer együttműködéseket nyújtani: anyukák, férfiak, sportolók, celebek.
  • PPC (Pay per Click), amely azt jelenti, hogy Facebook, Instagram és Google kampányokat kezel vállalkozások számára.
  • Social Media menedzsment, ezen belül is tartalomstratégia, képek szerkesztése, posztolása, hashtag kutatás, követőbázis építése, stb.

Ha érdekel téged Vivi munkássága, akkor a következő oldalakon tudod Vivit elérni:

Instagram: https://www.instagram.com/vivisomogyi_social/

Facebook: https://www.facebook.com/svivvv93/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/vivien-somogyi-192a80188/

Szólj hozzá Te is!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük