Így futtasd fel a vállalkozásod 4 hónap alatt!

Biztos vagyok benne, hogyha már elkezdted építeni a vállalkozásodat (de legalábbis a gondolat megszületett benned), akkor égsz a vágytól, hogy a lehető leghamarabb be is tudd azt indítani. Nem úgy, hogy jól vagy azzal, hogy csurran-cseppen belőle valami meg, hogy azzal nyugtatjuk magunkat, hogy ,,én ezt ingyen is csinálnám, nem is fontos, hogy sokat keressek vele”. Mert ha így vagy vele, akkor inkább ne is olvass tovább, ezt most nem neked írtam.

Ellenben ha úgy vagy vele, hogy te igenis sok pénzt akarsz ezzel keresni… Ha azt érzed, hogy sokkal többre vagy hivatott és igenis egy jól működő menő vállalkozást szeretnél… Hogy szabad vagy időben és térben is… Ha már elképzelted, hogy a Maldív-szigeteken ünnepled a következő születésnapodat egy Aperol Spritz-cel a kezedben (és nem azért, mert találtál egy SugarDaddyt)  

Na, akkor neked szól ez az írás.

Bevezető

Az egész blog cikk egy olyan tematikán fog téged végigvezetni, ami lehetővé teszi azt, hogy határos időn belül képes legyél felépíteni a vállalkozásod. Fontos, hogy ez abban az esetben érvényes, ha már tudod, hogy mi az ötleted! Ha még öt perce se pattant ki a fejedből, hogy téged egyáltalán érdekel a vállalkozósdi, akkor jobb, most ez nem fog sokkal előrébb vinni. De, ha már megvan az üzleti koncepciód, akkor tuti, hogy ez a bejegyzés segíteni fog. A lépések egyébként a mostani Business Mentor Programunk fő építőkövei, így jól látom, hogy ezek egymásra épülve bombasztikus eredményeket hoznak magukkal, ha kellő elhivatottsággal és szorgalommal párosulnak.

Business Mentor Program 4. csoport (2019)
Business Mentor Program 2019./4. csoport

A vállalkozás alapjai

Az első és legfontosabb az az, hogy biztos alapokra építkezzünk. Ezért ezt mi a Business Mentor Program során két dimenzióban is rendbe tesszük:

  • A gondolkodásmód, és hiedelem területén
  • A vállalkozásötletben

Az első talán kissé furcsán hangzik és kérdezheted, hogy: “Miért van erre szükség?” 

Mi Atival hisszük, hogy minden vállalkozás mögött ott a vállalkozó. És ha a vállalkozó lelkileg nem áll készen, akkor sajnos az eredmény is sokkal nehezebben fog érkezni. 

Minden fejben dől el, ezért ezzel rendkívül fontos foglalkozni. Illetve, ha valaki alkalmazottként érkezik a programba, akkor szintén fontos a gondolkodásmódot rendbetenni, hiszen teljesen mást kíván egy vállalkozói hozzáállás, mint egy alkalmazotti.

Vállalkozóként muszáj proaktívnak lenni, kitartónak és fontos, hogy folyton ott lebegjen a cél a szemed előtt. A vállalkozói lét hullámvölgyekkel és próbatételekkel jár, ezért fontos, hogy igazán eltökélt legyél, ami a vállalkozásodat illeti. Ehhez viszont egy olyan ötlet is szükséges, ami egyrészt motivál téged, másrészt pedig piacképes.

Business Mentor Program 2020./4. csoport

A vállalkozásötlet alapjait is mindenképpen rendbetesszük a Business Mentor Program során. Folyamatosan fejlesztjük a mentor programjainkat és az egyik nagy újítás, hogy rögtön a képzés elején mindenki kap egy privát konzultációt Attilával, hogy egészen biztosan jó ötlettel induljon neki a mentor programnak. A másik fejlesztés, hogy arra kérjük nyomatékosan a résztvevőket, hogy egy ötlet mellett tartsanak ki. Szuper, ha valakinek több ötlete, van de a négy hónap akkor lesz a legeredményesebb, ha egyszerre egy vállalkozást épít fel valaki. 

Az első alkalommal mindenki elkészít egy olyan útmutatót a vállalkozásához, ami egy térkép lesz számára az egész vállalkozásának az építésében, illetve a mentor program során. Olyan fókuszpontokat helyeztünk el ebben, amely végigvezeti őket azon, hogy milyen lépéseket szükséges megtenniük.

Business Mentor Program 2020./3. csoport

Így helyezd megfelelő alapokra a vállalkozásod:

Ha úgy érzed, hogy inkább egyedül próbálkoznál meg a vállalkozásod építésével, akkor a következő lépéseket mindenképpen hajtsd végre (Business Akadémia tagok előnyben, az első 3 modul kifejezetten erről szól. A mentor programon szintén átmegyünk ezeken.):

Térképezd fel a Miértedet. Tényleg akarod azt a vállalkozást? Akkor is, ha később jönnek az eredmények? Akkor is, ha sok vele a munka? Akkor is, ha időnként próbára tesz? Szereted annyira csinálni, hogy akár ingyen is csinálnád? Megvan a küldetéstudat? – Ezeket a kérdéseket mindenképpen gondold át!

Vizsgáld át, hogy mi húz vissza! Milyen olyan hiedelmeid vannak, amelyek lehúznak téged? Rossz beidegződése, negatív gondolatai mindenkinek vannak. Viszont akkor tudsz igazán nagyra törni, ha képes vagy arra, hogy ezeket elkezdd felülírni. Ez fontosabb, mint hinnéd. Nem egy próbálkozóként, hanem egy sikeres vállalkozóként kell magadra tekintened.

Business Mentor Program 2020./1. csoport

Végezz piackutatást! Mielőtt belevágsz egy ötletbe, mindenképpen megalapozottnak kell lennie. Biztosnak kell lenned abban, hogy működőképes. Sajnos nem elég, ha te azt gondolod, hogy jól működik, a célcsoportodat kell erről megkérdezned. 

Szerezd meg az első referenciádat! Sokkal magabiztosabbá tesz, ha már van mit felmutatni. Ezért mi a mentor programon már az első alkalommal mutatunk be olyan ügyfélszerző/referenciaszerző megoldásokat, amelyekkel el tudnak indulni a résztvevők. Sőt, ez kötelező jellegű, egy táblázatba vezetjük, hogy ki mennyi embert keresett meg.

Alakítsd ki a megfelelő termékpiramist! Olyan ajánlatokat kell kialakítanod, ami a célcsoportod számára vonzó lesz és valódi megoldást nyújt nekik a problémájukra sőt, boldogan fizetnek azért, hogy ebben te magad segíts nekik.

Business Mentor Program 2020./2. csoport

Pozícionálás, énmárka

A következő fontos lépés az a megfelelő pozícionálás megtalálása, és az énmárkaépítés alapjai. 

Nem csak azon megyünk végig, hogy hogyan érdemes pozícionálnia magát a résztvevőknek a piacon, hanem mivel az esetek túlnyomó többségében szolgáltatás alapú vállalkozók vesznek részt a programunkon, ezért az énmárkára is nagy hangsúlyt fektetünk. Felépítjük a kommunikációs stratégiáját is a résztvevőknek, ami abban fog nekik segíteni, hogy hogyan tudnak a közösségi médiában érvényesülni, kitűnni. Erről szintén van lehetőség külön privátban konzultálni, ebben én szoktam segíteni nekik.

A közösségi média is hangsúlyos a program során, de az ezzel kapcsolatos tudásanyag zömében a Business Akadémia tananyagban található meg, így a mentor programon kevesebb az ezzel kapcsolatos tudásátadás. (A Business Akadémiában viszont négy platformot: a facebook oldalt és csoportot, az instagramot, a youtube csatornát és a linkedin profilt is részletesen megmutatjuk, hogy hogyan érdemes használni vállalkozóként marketing és ügyfélszerzés célra.)

Business Mentor Program Tóth Ádám vendégelőadóval

Így találd meg a megfelelő pozícionálást:

A Business Akadémia 4. és 5. modulja az, amiben végigvezetünk téged ezeken a lépéseken.

Mindenképpen a célcsoportból indulj ki és az ő problémáikból. Mivel csináltál piackutatást, megismerted a célcsoportod, ezért azzal már tisztában vagy, hogy mi az amire szükségük lenne. Ennek megfelelően alakítottad ki az ajánlatodat. Ennélfogva a pozícionálásod is meghatározható.

Vizsgáld át az énmárkádat! Nem csak a kiindulópontot, hanem a céljaidat is, hogy milyen szakember szeretnél lenni, hogyan szeretnéd, hogy meghatározzanak téged a piacon. Az énmárkaépítés alapjairól már írtam cikket. Ehhez hasonló amit mi is megcsinálunk a mentor programon, csak sokkal részletesebb, kiegészítve egy stratégiával és igény szerint egyéni énmárka konzultációval.

Business Mentor Program online 2021./1. csoport

Keresd meg a megfelelő közösségi média platformot! Kezdj el bizalmat építeni, hogy eljuthass azokhoz az emberekhez, akik potenciális ügyfeleid lehetnek. Adj rendszeresen értéket, ismertesd meg magad azokkal, akiknek segíteni tudsz.

Beszélgess a követőiddel! Akár célcsoport megismerése, akár ügyfélszerzés céljával! Ha már vannak referenciáid, ügyfélvéleményeid, akkor ez még könnyebb lesz. 

Készítsd el a csaliterméked! Tekintve, hogy már alaposan körüljártad, hogy mi. az, amire szüksége van a célcsoportnak és már a termékpiramist is kialakítottad, ideje elkészíteni a csalitermékedet. Erre nem sokára még szükséged lesz. Ha még nincs honlapod, a közösségi média felületeiden attól még el tudod juttatni ezt a követőidnek.

Business Mentor Program Business Canvas készítés

Online jelenlét

Nem csak a közösségi média kommunikációt vesszük át, hanem a honlapkészítést és a marketing automatizálást is. Erről is számos anyag lelhető fel a Business Akadémiában (8.-12. modulig), viszont a mentor program biztosítja azt, hogy ne csak rendelkezésre álljon egy halomnyi tudás, hanem, hogy az át is legyen ültetve a gyakorlatba.

Landing oldalt készítünk, hírlevél rendszert építünk, feliratkozókat gyűjtünk, csaliterméket készítünk, facebook hirdetéseket gyártunk. Mindezt azért, hogy utána ezekből ügyfeleket is szerezzünk. Hogy még szemléletesebb legyen amit írok, mutatok is egy példát, hogy ez pontosan, hogyan néz ki, hogy kell elképzelni. A példa Tomasoczki Tiboré, aki egy remek folyamatot rakott össze a mentor program alatt:

Az újabb mentor programokban most már még nagyobb hangsúlyt fektetünk arra, hogy megtervezzük az első kampányt és együtt meg is valósítsuk.

Oké, akkor most pedig jöjjön az a kérdés, ami talán most benned is felmerült: ,,Megtanítotok honlapot készíteni?”

Erre a válaszom igen is, meg nem is.

Business Mentor Program záró alkalom, bankett

Igen azért, mert IGEN, egy landing oldalt mindenképpen el fogsz készíteni, meg egy köszönőoldalt is, sőt ha kellően szorgalmas vagy akkor meglesz a sales oldalad is. (Épp úgy, mint a fenti példában is.)

A “nem is” részre rátérve pedig: egy honlapkészítés összetett feladat és kell hozzá egy jó adag szépérzék. A meglévő sablonokkal, amiket adunk, ez többnyire kiküszöbölhető, de van olyan, akinek ez nehezen megy át, nehezen látja át a technikai kihívásokat és nem szívesen pepecsel ezzel.

A többségnek egyébként ez meg szokott lenni, hiszen van, hogy együtt készítjük el ezeket, de az Akadémiában is meg tudják nézni lépésről lépésre, hogy hogyan készül, nem beszélve a sablonokat, amelyek segítségével néhány kattintással egy kész oldalt be tudnak importálni a weboldalukra. Ezt már csak át kell alakítaniuk és a saját szövegüket beleírni (amihez szintén van segítség az Akadémia 14. moduljában).

Business Mentor Program 2019./3. csoport

Így alakítsd ki az online rendszereidet:

Először is legyen egy saját honlapod. Kezdetnek az is jó, ha csak egy landing oldalad van, amivel tudsz feliratkozókat gyűjteni. Ehhez szükséges megvenni a tárhelyet. és domaint majd egy landing és egy köszönőoldalt csinálni. (A csaliterméket már az előző blokkban említettem, az már a folyamat szerint megvan.) Akadémia és mentor program tagok többszáz dollár értékű licenszekhez és weboldal sablonokhoz kapnak hozzáférést. Az egész folyamat a 8.-10. modulban megtalálható.

Tegyél mögé egy hírlevélrendszert. Erre számos megoldás van, mi például a Sales Autopilotot használjuk erre. (Akadémia 11.-12. modulja) Ez azért jó, mert magyar nyelvű és mert rettentő sok mindent tud. Készítsd el vele a feliratkoztató űrlapot és a köszönő emailt. Haladók utánkövető bizalomépítő email sorozatot is szoktak készíteni. Ehhez a 14. modulban van segítség.

Készíts el facebook hirdetéseket! Ezt a 13. modulban találják az Akadémiások, de a mentor programon is külön foglalkozunk vele, mint ahogyan a fentiekkel is. A facebook hirdetésed a landing oldaladra mutasson, így tudsz feliratkozókat gyűjteni.

 

Business Mentor Program 2019./4. csoport

Ezek a technikai részek nem könnyűek, de vannak akik kifejezetten imádják, hiszen magában rejti az alkotás örömét. A pontos lépések megvannak a Business Akadémia tananyagban, viszont a mentor programon külön is foglalkozunk velük, még részletesebben, stratégiai szempontokat is figyelembe véve. Előfordul, hogy egy-egy technikai kihívás esetén Ati tart külön alkalmat, ha a csapatnak van ilyen jellegű kérése. 

Szerezz ügyfeleket!

Az egész mentor programnak az a célja, hogy ügyfeleket tudjanak szerezni a résztvevők és beindítsák a vállalkozásukat. Így minden egyes alkalommal van szó az ügyfélszerzésről, az értékesítésről, arról, hogy hogyan tudnak a résztvevők pénzt keresni. Már a legelső alkalommal mutatunk olyan módszereket, amivel ezt meg tudják tenni a résztvevők még akkor is, ha éppen, hogy csak megszületett az ötlet.

A mentor program során nem az a cél, hogy visszakeressék a képzés árát a mentoráltak. Persze az is nagyszerű, de ennél magasabban van a léc: a cél, hogy legalább az első milliójukat megszerezzék a résztvevők vállalkozóként. Van, akinek ez könnyebben megy és már a program felénél eléri a 2-3 milliós bevételt, van aki lassabban halad, de a lényeg ugyanaz: Képes legyél megszerezni azt a tudást és az önmagadba vetett hitet, amivel be tudod indítani a vállalkozásodat. 

Business fesztivál, kerekasztal beszélgetés Csont Attila mentoráltjaival

Ezt szolgálja az, hogy az elején a gondolkodásmódot rendbe tesszük. A korlátozó hiedelmeket kigyomláljuk.

Hogy utána az üzleti ötlet minden olyan aspektusát felülvizsgáljuk, ami szükséges az eredményes építkezéshez.

A közösségi média kommunikáció és az énmárka szintén szükséges ehhez: azt kell láttatnunk, amit szeretnénk magunkról és ami az üzleti célunkat szolgálja.

Szintén ezután az online jelenlét többi része: minden olyan apró építőkocka, amiből az első kampányunkat fel tudják építeni a résztvevők, hogy mindezzel ügyfeleket is szerezhessenek.

Támogató, inspiráló közösség, vállalkozó barátok

Van még ezen kívül jó néhány olyan dolog, ami bár nem a mentor program tematikájának a része, mégis a képzés velejárója.

Kétségtelenül a legnépszerűbb ilyen elem az az, hogy a résztvevők barátokra lelnek. Gyakran van, hogy valaki itt ismer meg vállalkozókat, hogy együttműködések születnek egymás között, referenciák. De volt már arra is precedens, hogy akik eljöttek egy programba, végül közös szolgáltatást/vállalkozást álmodtak meg. Életreszóló barátságok, üzleti kapcsolatok születnek, amelyek pénzben meghatározhatatlanok, hiszen ezek mind felbecsülhetetlen értékkel bírnak.

Van még ezen kívül egy közös csoportunk, ahol állandó a kommunikáció. Naprakészség, kérdezési lehetőség, ha valaki elakadt. Ezeket mind megadjuk a progam során.

Hálás feladat egyébként ez a terület, hiszen előfordul, hogy egy-egy ember akkora mértékű változáson megy keresztül, hogy szinte rá sem lehet a végén ismerni. A személyes képzéseinknél ez még inkább igaznak bizonyult, de az online verziónál is vannak szembetűnő transzformációk. A szemünk láttára fejlődnek a résztvevők olyan emberré, akik lenni szerettek volna.

Zárszó

Látszólag a mentoráltjaink csak egy képzésbe iratkoznak be, mégis a kezdeti félénk, picit bizonyalan próbálkozóból a végére egy magabiztos és belevaló vállalkozó születik. A komfortzónából kilépés, a megerősítések, a kihívások megugrása, az ügyfelek megszerzése, a marketing fejlesztése, a támogató közegben történő építkezés teszi mindezt lehetővé. 

Ezért is olyan hálás ez a terület. Azt hinné egy külső szemlélődő, hogy mi “csak” marketinget oktatunk. Pedig nem. Mi jobbá tesszük az emberek életét, mert olyan eszközöket adunk a kezükbe, amelyet alkalmazva bebizonyítják maguknak, hogy képesek vállalkozóként érvényesülni.

 

Ha te érzed magadban a vágyat, hogy felépítsd a vállalkozásod, akkor sok szeretettel várunk téged a Mentor Programban! Ehhez a lenti űrlapon tudsz foglalni konzultációs időpontot, ahol Attilával át tudjátok beszélni a program részleteit és azt, hogy valóban neked való-e a képzés.

1 thought on “Így futtasd fel a vállalkozásod 4 hónap alatt!”

Szólj hozzá Te is!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük