Azt vallom, hogy énmárka esetén nem szabad csupán a szakmai célokra korlátozódni, épp olyan fontosak a magánjellegű céljaid is, hiszen azok is az összkép részeit képezik.
Tekintve viszont, hogy a szakmai énmárka építését nagyobb üzleti reputáció és közvetetten a nagyobb profit reményében kezdi meg a többség, ezért erre a részére még nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk. Ezért is fontos, hogy olyan kardinális kérdéseket is áttanulmányozz, amikor énmárkát építesz, mint például:
– Ki leszek én ezen a piacon? Milyen helyet foglalok el az iparágon belül?
– Mitől fogok kitűnni? Hogyan lehetnék különleges?
– Mi lesz az én pozícionálásom?
– Mi a fő üzenetem, vízióm ami mögé bátran állhatnak mások is?
– Mi ellen harcolok?
Ilyen, és ehhez hasonló kérdések megválaszolása nékülözhetetlen. Ha már ezt a négy kérdést átgondolod, már akkor óriási előnyben leszel rengeteg kisvállalkozóval szemben.